سینماسینما: کمرونقی بیش از حدِ انتظارِ سینماها این پرسش را ایجاد میکند که کجای کارِ چرخ سینما لنگ میزند که کار به فروشهای بسیار اندک و استقبالِ کم مخاطبان از فیلمها رسیده است؟
آیا کیفیت فیلمها دیگر دل مخاطب را به دست نمیآورد؟ آیا خواسته مخاطب از فیلم و سینما با آنچه در درون سالنهای تاریک روی پرده میرود فرسنگها فاصله گرفته؟ آیا ابزار و رسانههای دمدستتری چون ویاودیها در کمسو شدن چراغ سالنهای سینما نقش داشتهاند و یا آیا پای موضوع دیگری در میان است؛ مسالهای به اسم اولویت سینما رفتن.
در روزهایی که شرایط زندگی عادی برای مردم در جامعه با دشواریهای بسیاری همراه شده است، شاید همه دلایل بالا در کم شدن استقبال از سینما نقش داشته باشند، اما قطعا نمیتوان گزینه مهمی چون میزان هزینهسازی سینما رفتن و در نهایت اولویت این هزینهکرد با دیگر هزینههای زندگی را نادیده گرفت.
از همین رو برای روشن شدن اینکه هنگام سخن گفتن از هزینه، دقیقا منظور چه مواردی است، در اینفوگرافیک پیش رو شیوههای مختلف رسیدن به سالن سینما، میزان خوراکی مصرفی و نکاتی از این دست به عنوان متغیرهای حضور یک خانواده چهار نفره در سینما در نظر گرفته شده و در نهایت اعداد و ارقامی به دست آمده که شاید تاحدودی روشنکننده دلیل کمرونقی این روزهای سینماها باشد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
- آخرین وضعیت اکران نوروزی و افزایش قطعی قیمت بلیت
- یک زنگ خطر جدی/ افت ۵۰ درصدی مخاطبان سینما
- اعلام رسمی قیمتهای جدید بلیت سینما
- بلیتهای سینما با قیمتهای جدید در راه است
- وعده اکران عید فطر برای «لامینور»/ بلیت سینما گران میشود
- افزایش قیمت بلیت سینما چه تأثیری بر استقبال مخاطبان از فیلمها دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





