سینماسینما: کمرونقی بیش از حدِ انتظارِ سینماها این پرسش را ایجاد میکند که کجای کارِ چرخ سینما لنگ میزند که کار به فروشهای بسیار اندک و استقبالِ کم مخاطبان از فیلمها رسیده است؟
آیا کیفیت فیلمها دیگر دل مخاطب را به دست نمیآورد؟ آیا خواسته مخاطب از فیلم و سینما با آنچه در درون سالنهای تاریک روی پرده میرود فرسنگها فاصله گرفته؟ آیا ابزار و رسانههای دمدستتری چون ویاودیها در کمسو شدن چراغ سالنهای سینما نقش داشتهاند و یا آیا پای موضوع دیگری در میان است؛ مسالهای به اسم اولویت سینما رفتن.
در روزهایی که شرایط زندگی عادی برای مردم در جامعه با دشواریهای بسیاری همراه شده است، شاید همه دلایل بالا در کم شدن استقبال از سینما نقش داشته باشند، اما قطعا نمیتوان گزینه مهمی چون میزان هزینهسازی سینما رفتن و در نهایت اولویت این هزینهکرد با دیگر هزینههای زندگی را نادیده گرفت.
از همین رو برای روشن شدن اینکه هنگام سخن گفتن از هزینه، دقیقا منظور چه مواردی است، در اینفوگرافیک پیش رو شیوههای مختلف رسیدن به سالن سینما، میزان خوراکی مصرفی و نکاتی از این دست به عنوان متغیرهای حضور یک خانواده چهار نفره در سینما در نظر گرفته شده و در نهایت اعداد و ارقامی به دست آمده که شاید تاحدودی روشنکننده دلیل کمرونقی این روزهای سینماها باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
- آخرین وضعیت اکران نوروزی و افزایش قطعی قیمت بلیت
- یک زنگ خطر جدی/ افت ۵۰ درصدی مخاطبان سینما
- اعلام رسمی قیمتهای جدید بلیت سینما
- بلیتهای سینما با قیمتهای جدید در راه است
- وعده اکران عید فطر برای «لامینور»/ بلیت سینما گران میشود
- افزایش قیمت بلیت سینما چه تأثیری بر استقبال مخاطبان از فیلمها دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟