رئیس سازمان سینمایی روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور در بنیاد سینمایی فارابی از بخشهای مختلف این بنیاد بازدید و با کارشناسان و مدیران دیدار کرد.
به گزارش سینماسینما، حسین انتظامی در این بازدید که سه ساعت و نیم به طول انجامید، از «ساختمان مرکزی» و «ساختمان شماره ۲» بنیاد سینمایی فارابی دیدن کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران این بنیاد، روند تحول در فعالیتها و برنامههای این نهاد سینمایی را قابل تقدیر دانست و از تلاشهای علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی قدردانی کرد و گفت: توجه به شأن فرهنگی سینمای ایران و تلاش برای ارتقای متن و فیلمنامه از مهمترین رویکردهایی است که در کنار توجه به زیرساختها و رونق اقتصاد سینمای ایران باید مدنظر مدیران سینمایی قرار بگیرد.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به کلان برنامههای طرح جامع سینما افزود: حرکت سازمان سینمایی و مؤسسات، مبتنی بر این کلان برنامهها است و راهبردهایی چون «تقویت و گسترش تولید آثار حرفه ای»، «توسعه بازار داخلی (اکران و بازارهای مکمل)»، «توسعه بازار بین المللی (اکران و بازارهای مکمل)»، «غنی سازی اسناد و میراث سینمایی کشور»، «توسعه دانش سینمایی» و «برقراری اقتصاد پویا و اشتغال پایدار در سینما» جزو مأموریتهای اساسی بنیاد سینمایی فارابی است.
حسین انتظامی اعلام ضوابط، دستورالعملها و اولویتها را گام بعدی سازمان سینمایی و مؤسسات، در روند شفافسازی دانست و گفت: خوشبختانه بنیاد سینمایی فارابی در مسیر شفافسازی گامهای آغازین را برداشته است، پیشبینیپذیری دستاورد اصلی شفافیت، برای مدیران است و با انتشار برنامه و بودجه سال ۹۸ ابراز نقد و نظراتی خیرخواهانه از سوی کارشناسان، قطعاً کارگشا خواهد بود.
در این نشست مدیرعامل و معاونان بنیاد سینمایی فارابی ضمن ارائه عملکرد این بنیاد در سال ۹۷ با رویکرد توسعه و تحول، برنامههای پیش روی این بنیاد را تشریح کردند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
- رئیس سازمان سینمایی: هنر تحریمپذیر نیست
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





