⚪️مصطفی زمانی، ده سال بعد از یوسف پیامبر با بازی پخته و قویاش در سریال شهرزادنشان داد تجربهها و تمرینهای مداومش جواب داده است. مصاحبه با مصطفی زمانی، در شرایطی بسیار ویژه انجام شد. ما اسمش را گذاشتیم طولانیترین مصاحبهی دوران کاریمان. یک روز از ساعت یک ظهر در پشت صحنهی فیلم «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان مصاحبه را شروع کردیم و ساعت هشت شب بالاخره حرفمان تمام شد و از آنجا آمدیم بیرون. مصاحبه در فاصلههای کوتاه استراحت بین ضبط پلانها انجام گرفت و هربار تا بحثمان گل میانداخت، مجبور میشدیم ریکوردر را خاموش کنیم و منتظر فرصت بعدی شویم. بخش هایى از این گفتگو را مى خوانید:
⚪️ به طور کلى اثرگذارى سریال بین مخاطبان بیشتر است . چون سریال را قشر بیشترى از مردم مى بینند و شما باید دقت بیشترى داشته باشید . اثرى که آن زمان “یوسف پیامبر” روى مخاطبان گذاشت، آن قدر زیاد بود که انتخاب نقشى به همان اندازه اثرگذار ، خیلى سخت به نظر مى رسید . در این سال هایى هم که گذشت ، سریال هاى الف ویژه زیادى کار شدند اما نقش اصلى هیچ کدام از آنها هم به آن اندازه اثرگذار نبوده اند . بیشتر سریال هایى هم که پیشنهاد مى شد مناسبتى بود و من نمى پسندیدم.
⚪️ چیزى که هرگز براى من مهم نبوده ، همین فروش فیلم است ؛ مثلا مى گویند فلان بازیگر مى فروشد. بله یک زمانى مثل دهه ۷۰ و و اوایل دهه ۸۰ در دوره آقاى پورعرب و بهرام رادان و… بازیگر مى فروخت چون ماهواره و اینترنت و این همه فیلم و سریال نبود اما از یک جایى به بعد دیگر اینطور نیست . بعضى از تهیه کنندگان هنوز به این فکر مى کنند که فلان بازیگر مى فروشد. امروزه مهترین دلیل فروش قصه فیلم است.
⚪️ سریال ” شهرزاد ” بعد از ده سال براى من پیش آمد ، دقیقاً آنجایى بودم که به خودم گفتم حالا نوبت من است . این مسئله چیزى است که آدم در خودش احساس مى کند . وقتى آگاهانه انتخاب مى کنید ، جلو مى روید و حتى مى بازید ، از یک جایى به بعد آن اتفاقى که باید بیفتد ، مى افتد . شهرزاد براى من این جورى بود.
⚪️ از نظر من شهاب حسینى پخته ترین بازیگر حال حاضر ماست ، ترانه علیدوستى همین طور ، استادعلى نصیریان که دیگر جاى خود دارد و… حالا که این فرصت به وجودآمده بود و باید در تقابل با این افراد قرار مى گرفتیم ، دیگر نمى شد ضعیف ظاهر شد. در “شهرزاد” اگر مى توانستم آزمون و خطا کنم ، بازنده بودم . حس کردم برآیند تجربه ها تا اینجا براى من خوب بوده و دِینم را پرداخت کرده ام پس در ابتداى دهه دوم بازیگرى ام وارد “شهرزاد” شدم.
منبع : مجله همشهری جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





