
در پی حذف فیلم لامینور از اکران نوروزی، رضا سخایی دستیار کارگردان و برنامه ریز که پیش از این سابقه همکاری با مهرجویی را داشته است یادداشتی را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
آیا امنیت شغلی که به امنیت حرفه در تولید، توزیع و نمایش برمیگردد هیچ جایگاهی در نهاد صنفی ندارد؟
اصلا اگر قرار بر این است که هیئتمدیره خانه سینما که متشکل از نمایندگان صنوف است در ساختار و تصمیات حرفه ای سینما هیچگونه دخل و تصرفی نداشته باشد پس چگونه میتواند امنیت را رقم بزند؟
اگر قرار بود در مقابل تصمیمات غلط دولت، خانه سینماهیچ مقابلهای نکند پس کارش چیست؟
اگر صنوف در مقابل هر اتفاقی فقط دلشان را به یک بیانیه خشک کنند پس چرا اصلا تشکیلشدهاند؟
با پیشرفت فضای مجازی و گوشیهای تلفنهمراه بیانیه دادن و امضا کردن بیشتر شبیه سرگرمیهای کودکان است.
ما اهالی سینما که مدام برای دفاع از بزرگان حرف میزنیم چقدر توانستهایم در امور صنفی خود دخالت کنیم؟
آیا به مسائل و قوانین صنفی آگاهی داریم؟
آیا توانسته ایم افراد درست و توانمندی را انتخاب کنیم؟
آیا منفعت طلبان و کم سوادان متوهم از دانش و آگاهی سرمان را کلاه نگذاشته اند؟
آیا منتخبین ما زمانی که میتوانستند مقابل جریان دولتی از منافع حرفه ای کل سینما دفاع کنند خودشان با آنها همراه نشده اند؟
آیا افرادی که برآمده از تولیدات رانتی و دولتی هستند و در برخی از صنوف مسئولیت گرفته اند میتوانند مقابل دولت ایستادگی کنند؟
آیا نمایش مدام خود به بهانه دفاع از حقوق افراد بیشتر برای خودخواهی و دریافت رانت بیشتر دولتی نیست؟
ایستادگی کردن زدن حرفهای پوپولیستی نیست بلکه تصمیم گرفتن، بسیج کردن، جمع شدن و مطالبه حق است.
برای نمایش فیلم داریوش مهرجویی باید اقدام صنفی درست انجام داد و اهالی سینما جای خالی کردن عقده های قبلی بر سر مسئولین دولت باید فریادشان را بر سر مسئولین صنوف بیاورند و اگر آنها این ماجرا و هر مسئله دیگری را گردن دولت می اندازند آنگاه تصمیم بگیرند یا صنوف را منحل کنند یا آن افراد را تغییر دهند.
چونکه اگر صنوف کارکردی ندارند پس تشکیل آنها بی فایده است و اگر کارایی دارند نتیجه می گیریم مسئولین صنفی ناکارآمد هستند.
برای یک مرتبه با تامل و شناخت درست تصمیمی عاقلانه بگیریم.
( باید در مرتبه اول فیلم داریوش مهرجویی و دیگر اهالی سینما را وجود خودمان نمایش دهیم تا متوجه شویم همه این فریادها بهانه است چونکه مهرجویی، بیضایی، کیمیایی، تقوایی، فرهادی و بزرگان دیگر را در مرحله اول خودمان تخریبشان کردیم و در ادامه آنها را به مسئولین واگذار کردیم)
پانزدهم اسفند ۱۴۰۰،رضا سخایی شاهرودی(برنامه ریز و دستیارکارگردان)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- فروش میلیاردی فیلمها، در حالیکه هنوز هیچ کدام یک میلیون مخاطب نداشتهاند
- تازهترین آمار فروش سینماها/ کمدی «انفرادی» بیش از یک میلیارد تومان در دو روز فروخت
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
- گزینههای اکران عید فطر اعلام شد
- «لامینور» در نوبت اکران عید فطر
- پروانه نمایش فیلم «لامینور» با پذیرش اصلاحات تمدید شد
- بازبینی فیلمهای مجوزدار را متوقف کنید
- صلاح سینمای ایران را چه کسی تعیین میکند؟
- قبل از اقدام به تحصن پروانه نمایش «لامینور» تمدید شود/ تمام قد در کنار مهرجویی و فیلمسازان خسته از سانسور و توقیف هستیم
- «لامینور» توقیف نیست
- وعده اکران عید فطر برای «لامینور»/ بلیت سینما گران میشود
- لامینور و علفزار مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروز انتخاب نشدند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت






من کاملا موافق اکران فیلم آقای مهرجویی هستم