رییس یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران درباره زمان برگزاری و همچنین اعلام فراخوان این جشنواره گفت: این رویداد در نیمه دوم مردادماه برگزار خواهد شد و فراخوان آن اواخر خردادماه اعلام میشود که یکی از تفاوت آن با دورههای گذشته زمان هر یک آثار کوتاه، بلند و متوسط خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، محمد صوفی رئیس یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند درباره جزئیاتی از برگزاری این آیین بیان کرد: حدود سه سال است که این رویداد به صورت جشن مستقل و با مشارکت هر دو صنف انجمن تهیهکنندگان سینمای مستند و انجمن کارگردانان سینمای مستند برگزار میشود بنابراین امسال یازدهمین دوره و سومین دورهای است که این جشن به طور مستقل برگزار خواهد شد.
او درباره تاریخ برگزاری و همچنین زمان اعلام فراخوان نیز توضیح داد: جشن امسال نیمه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد اما تاریخ دقیق آن تا دو هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد. احتمالاً از اواخر خردادماه فراخوان جشنواره اعلام میشود، در تیرماه نیز مراحل انتخاب و داوری صورت خواهد گرفت و در نهایت برگزیدگان ما در جشن مشخص خواهند شد.
رئیس این دوره جشن مستقل سینمای مستند درباره هیئت انتخاب و داوری این رویداد توضیح داد: باید ابتدا آثار به دبیرخانه برسد زیرا داوران و هیئت انتخاب این جشن از بین برترین مستندسازان هستند، بنابراین باید مشخص شود چه کسانی در این دوره شرکت خواهند کرد و سپس اعضای هیئت انتخاب و داوری مشخص خواهند شد.
این مستندساز درباره کلیات فراخوان این جشن نیز بیان کرد: فراخوان مانند دورههای گذشته خواهد بود و تنها تغییرات در زمان فیلمهای کوتاه، متوسط و بلند خواهد بود. به این معنی که با دیگر جشنوارههای مستند هماهنگتر به یک نُرم بینالمللی نزدیک شدهایم. بنابراین فیلمهای کوتاه را تا حداکثر ۴۰ دقیقه، فیلمهای نیمه بلند بین ۴۰ تا ۷۰ دقیقه و فیلمهای بلند بالای ۷۰ دقیقه در این رویداد پذیرفته خواهند شد. در این دوره نیز مانند سالهای گذشته تنها کسانی میتوانند در این جشن شرکت کنند که اعضای خانه سینما باشند و در حوزه مستند فعالیت میکنند.
صوفی در پایان با اشاره به لزوم داشتن یک دبیرخانه دائمی برای این جشن عنوان کرد: داشتن دبیرخانه دائمی برای این جشن احتیاج به یک سری امکانات فیزیکی مانند ساختمان اداری و بحثهای دبیرخانهای و نیروهای دائمی دارد که امیدواریم شرایط آن برایمان ایجاد شود. البته همین الان هم دبیری از هیئت رئیسه جشن انتخاب میشود و بین انتخاب دو رئیس مسئولیت کارها را دبیرخانه برعهده دارد اما اینکه به صورت جدیتر و کاملتر کارهایمان انجام شود نیاز به مقدماتی دارد که در این سالها کارهای اولیه آن انجام شده و امیدواریم بتوانیم در یکی دو سال آینده آن را نهایی کنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- فراخوان منتشر شد؛ برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ۴۳ در چهار بخش رقابتی
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تمدید مهلت ارسال اثر به هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- فراخوان چهلوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منتشر شد
- انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- فراخوان پنجمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش منتشر شد
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- دبیرخانه جشنواره ملی رسانههای ایران آغاز به کار کرد؛ فردا خبریست!
- فراخوان چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر منتشر شد
- فراخوان نخستین جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی» منتشر شد
- فراخوان هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





