نمایشگاه پشت دریای وهم با رویکرد تبادل فرهنگی و آشنایی با تمدن و فرهنگهای مختلف، ارائهدهنده آثاری است که از داستانهای اسطورهای و الهههای مرتبط با آب از کشورهای مختلف الهام گرفته شدهاند.
به گزارش سینماسینما ،این نمایشگاه از تاریخ ۷ دیماه تا ۲۱ دیماه ۱۴۰۳ در گالری آیا برگزار میشود.
به گفته الناز بورنگ، هدف از جمعآوری این سوژههای خاص و اساطیری در کنار هم، یادآوری اهمیت حیاتی آب از دوران کهن تا به امروز است. آب عنصری است که در توصیف، مدح و نکوهش آن، داستانها و افسانههای حماسی و عاشقانه متعددی خلق شدهاند. بدون شک، زمین بدون این عنصر حیاتی، عاری از هر گونه روح زندگی خواهد بود.
الناز بورنگ، مدیر موسسه هنرهای تجسمی بورنگ و نگارگر و نقاش ، فعالیت خود را با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقاء سطح هنر و تربیت جوانان مستعد در عرصه نقاشی آغاز کرده است. در طول سالیان گذشته، او توانسته است آثار فاخر خود را در نمایشگاههای داخلی و بینالمللی به نمایش بگذارد و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دهد.
در این نمایشگاه از کنشگران و فعالان محیط زیست دعوت شده است تا با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «پشت دریای وهم»، رسالت فرهنگی خود را ادا کنند و بار دیگر اهمیت آب به عنوان راز روزگار بیآغاز و مادر همه موجودات را یادآور شوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران