برگزیدگان دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در مراسمی که نیمهحضوری و آنلاین برگزار شد، معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، شهرام درخشان، دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در آیین پایانی این رویداد که شامگاه جمعه (۱۵ مردادماه ۱۴۰۰) برگزار شد، ضمن قدردانی از همه مشارکتکنندگان، حامیان و همچنین انجمن کارگردانان و تهیهکنندگان مستند، از تلاشهای هیات داوران جشن شامل خانمها مهناز افضلی، آزاده موسوی، شیرین برقنورد و آقایان محمدرضا اصلانی، علیرضا حسینی، رضا خوشدل راد، مهدی باقری، محمدرضا دلپاک و کامیار فاروقی و همچنین هیات انتخاب جشن شامل خانمها رزت قادری، الهه نوبخت، مریم حقپناه، رایا نصیری و آقایان ناصر صفاریان، کوروش عطایی، معین کریمالدینی، رضا مجلسی و سعید محصصی تقدیر کرد.
در ادامه این مراسم، بیانیه هیاترئیسه جشن مستقل سینمای مستند ایران توسط سعید رشتیان قرائت شد.
جوایز برگزیدگان این رویداد که به صورت زنده از سامانه هاشور پخش شد به شرح زیر اهدا شد:
بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاهمدت:
تندیس: لالاییهای ابوحمیظه (محسن ظریفیپور)
دیپلم افتخار: جادههای برفی (هایده مرادی)
بهترین تهیهکننده فیلم مستند کوتاه (بهترین فیلم):
تندیس: کاریز، قصه آب (هادی آفریده)
بهترین کارگردانی مستند نیمهبلند:
تندیس: به هیچ فیلمی تعلق نگرفت
دیپلم افتخار: کل فاطمه (مهدی زمانپور کیاسری) و موریانهای با دندانهای شیری (بکتاش آبتین)
بهترین تهیهکنندگی مستند نیمهبلند (بهترین فیلم):
تندیس: رش او (مژگان صیادی)
دیپلم افتخار: کل فاطمه (سمیه زراعتکار و مهدی زمانپور کیاسری)
بهترین کارگردانی مستند بلندمدت:
تندیس: کاغذپارهها (بهزاد نعلبندی)
دیپلم افتخار: دختران نجار، دونوازی برای یک رویا ( آزاده بیزارگیتی)
جایزه ویژه داوران: رادیوگرافی یک خانواده (فیروزه خسروانی)
بهترین تهیهکنندگی مستند بلند (بهترین فیلم):
تندیس: جایی برای فرشتهها نیست (محمد شکیبانیا، محسن شاهمحمد میراب)
دیپلم افتخار: رویاهای خالکوبیشده (بهزاد توکلی)
بهترین پژوهشگر:
تندیس: بازگشت دوباره (فرهاد ورهرام)
دیپلم افتخار: جادههای برفی (هایده مرادی) – دختران نجار، دونوازی برای یک رویا (آزاده بیزارگیتی)
بهترین نویسنده گفتار متن:
تندیس: بازگشت دوباره (فرهاد ورهرام)
بهترین گویندگی:
تندیس: بازگشت دوباره (شهرام درخشان)، انصراف شهرام درخشان، دبیر جشن از دریافت جایزه
دیپلم افتخار: تنها چند متر (شادروان فاضل فرهی)
بهترین فیلمبرداری:
تندیس: جایی برای فرشتهها نیست (رضا تیموری)
دیپلم افتخار: ایساتیس (مهدی آزادی) – تارهای ممنوعه (بهروز بادروج)
بهترین صدابرداری:
تندیس: جایی برای فرشتهها نیست (شاهین پورداداشی) – دختران نجار، دونوازی برای یک رویا (شاهین پورداداشی)
دیپلم افتخار: تارهای ممنوعه (حبیب محمدی)
بهترین صداگذاری:
تندیس: جایی برای فرشتهها نیست (انسیه ملکی) – کاغذپارهها (انسیه ملکی)
دیپلم افتخار: رش او (امیرحسین صادقی)
بهترین تدوین:
تندیس: جایی برای فرشتهها نیست (هایده صفییاری) – رادیوگرافی یک خانواده (فرحناز شریفی)
دیپلم افتخار: دختران نجار، دونوازی برای یک رویا (فرید دغاغله)
نامزدهای بهترین موسیقی:
تندیس: ایساتیس (ستار اورکی)
دیپلم افتخار: دختران نجار، دونوازی برای یک رویا (امیر ملوکپور)
دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران پیش از این بنا بود سال ۱۳۹۹ برگزار شود اما به دلیل همهگیری کرونا به مردادماه سال ۱۴۰۰ منتقل شد که با توجه به شرایط فعلی آیین پایانی به صورت نیمهحضوری و پخش آنلاین شامگاه جمعه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در خانه سینما شماره ۲ برگزار شد.
همچنین در این مراسم آیین بزرگداشت حمیدرضا احمدی لاری و سام کلانتری نیز برگزار و از سالها تلاش و فعالیت این هنرمندان در سینمای ایران تقدیر شد.
منبع: ایسنا





لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





