در حالی که اعلام شده بود بلیت تمام سانسهای اول سینماها نیمبها خواهد بود، فیلمهای نوروزی در همه سانسها با «سقف» قیمت همان سینما به مخاطبان فروخته میشوند.
به گزارش سینماسینما، پس از افزایش قیمت بلیت سینماها شورای صنفی نمایش اعلام کرد که سانس ابتدایی فیلمها نیمبها است و حتی پیشنهاد اولیه شورای صنفی نیمبها شدن دو سانس اول بود که مراجعه به سایتهای فروش بلیت نشان میدهد همان نیمبها شدن سانس اول هم حذف شده است.
در اینباره قاصد اشرفی – رییس انجمن سینماداران – با تایید این موضوع گفت: تصمیم اولیه نیمبها شدن بلیت سانسهای اول برای زمانی بود که پیشنهاد بلیت ۵۰ هزار تومانی مطرح شد ولی وقتی وزارت ارشاد بلیت ۴۵ هزار تومانی – در واقع ۴۰ هزار تومان به اضافه ارزشافزوده – را مصوب کرد، نیمبها شدن بلیت سانسهای اول منتفی شد.
او تاکید کرد: قیمت بلیت خیلی پایین اعلام شده چون با هزینههای سینما هیچ همخوانی ندارد. وقتی درآمد با هزینه متناسب نیست، سینمادار چطور باید سینمایش را اداره کند؟ اقتصاد معادله دارد و برای رونق چرخ اقتصادی سینما باید همه چیز را در این معادله درنظر گرفت. این در حالی است که باید ابتدا یک بررسی کارشناسی میشد تا ببینند هزینه یک روز سینما چقدر است و قیمت بلیت چقدر است!
او با ابراز امیدواری از اینکه سینماها با فیلمهای نوروزی رونق بگیرند، تاکید کرد: اگر تصمیم عاجلی برای وضعیت سینماها گرفته نشود، بسیاری از سالنها با مشکل روبهرو میشوند و با متناسب نبودن دخل و خرج مجبور به تعطیلی میشوند.
با وجود اینکه سانس ابتدایی سینماها نیمبها نیست ولی روزهای سهشنبه همچنان بلیتها نیمبها فروخته میشوند.
در حال حاضر فیلمهای «گل به خودی»، «قدغن» و «موقعیت مهدی» از فیلمهای نوروزی در حال اکران هستند و چهار فیلم «روز صفر»، «مرد بازنده»، «شادروان» و «سگبند» از چهارشنبه ۲۵ اسفند روی پرده میروند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- مسعود اسکویی درگذشت
آخرین ها
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد