مرتضی میرمنتظمی، نمایشنامه «بکت» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد.
به گزارش سینماسینما، «بکت» عنوان تاز ترین اثر مرتضی میرمنتظمی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده، از ۱۲ مهرماه سال جاری در سالن استاد ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه روی صحنه خواهد رفت.
نمایشنامه «بکت» نوشته ژان آنوی، نویسنده مشهور فرانسوی است و این نمایشنامه برای اولین بار قرار است با طراحی و کارگردانی مرتضی میر منتظمی و شیوه اجرایی متفاوتی در تهران روی صحنه برود، تمرینات این گروه نمایشی از مدت ها قبل در سوله ای در مرکز شهر آغاز شده و چهارده بازیگر در این نمایش او را همراهی خواهند کرد.
میرمنتظمی آذرماه سال ۹۵ نمایش «پنج ثانیه برف» را در تالار حافظ روی صحنه برد که این نمایش در آن زمان با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، این کارگردان جوان در تازه ترین اثر نمایشی خود، طراحی و ترکیب جدیدی را برای شیوه روایت قصه اش به کار گرفته است.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این نمایش، از ۱۲ مهرماه سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.
میرمنتظمی پیش از این، کارگردانی نمایش های پرمخاطب و موفقی هم چون «مالی سویینی»، «زن مرد»، «پی ۲» ، «فرکانس» و «ابرها» را در کارنامه هنری خود داشته است و این نمایش تازه ترین اثر گروه تئاتر مشق محسوب میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سعید چنگیزیان با «مبانی تاریکی» روی صحنه میرود
- هادی مرزبان «پریزاد» را به صحنه میآورد
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- معرفی بازیگران نمایشهای «هدویگ» و «نامههای بینام و نشان»
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- معرفی بازیگران تئاتر ستاره پسیانی
- نشست تئاتر و آموزش با حضور صابر ابر، الهام کردا و ستاره اسکندری
- دو نمایش جدید روی صحنه ایرانشهر
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- بازگشت رضا بابک به دنیای تئاتر
- بازگشت سعید پورصمیمی به صحنه/ «خوشدلان» روی صحنه میرود
- مسافر آستانه: اجراهای تماشاخانه ایرانشهر از هفته اول مهر ماه آغاز میشوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





