کارمندان زن بیبیسی از دریافت حقوق پایینتر نسبت به مردان شاغل در این بنگاه خبری شکایت دارند. آنها مدعی هستند که مدیران بیبیسی با گمراه کردن آنها سعی در پنهان کردن تبعیض جنسیتی گسترده در بیبیسی دارند.
به گزارش سینماسینما، پس از آنکه در جولای سال ۲۰۱۷ بیبیسی با فشار پارلمان افشا کرد که مردها بیش از دو سوم شغلهای با پرداخت بالای بیبیسی را در اختیار دارند و در پستهای مشابه بیش از زنان حقوق میگیرند، انتقادات گستردهای از تبعیض جنسیتی در این شبکه منتشر شد.
در همین رابطه ۱۷۰ تن از کارمندان زن بیبیسی شکایتهایی به کمیته رسانه پارلمان بریتانیا فرستادهاند. این کمیته مسئول تحقیق درباره پرداخت دستمزد در بیبیسی است.
چهارشنبه ۱۱ بهمن کری گریسی دبیر مستعفی چین بیبیسی که از معترضان به پرداختهای نابرابر است به پارلمان انگلستان میرود و درباره تبعیض در پرداخت حقوق شهادت میدهد. پس از آن مدیران ارشد بیبیسی از جمله تونی هال مدیر کل بیبیسی برای ارائه توضیحات به پارلمان میروند.
پس از استعفای گریسی و جنجالی که پس از آن به پا شد، شش تن از مجریان سرشناس مرد بیبیسی با کاهش حقوق خود موافقت کردند. این کار با استقبال گستردهای روبهرو شد هر چند که فعالان مبارزه با تبعیض در پرداخت این اقدام را برای رسیدن به برابر و حل شدن موضوعات اساسی کافی نمیدانند.
بودجه بیبیسی از پولی پرداخت میشود که دولت از تماشاگران تلویزیون میگیرد و هر هفته ۹۵ درصد از افراد بالغ در انگلستان به تماشای آن مینشینند. به همین دلیل از سوی مردم و رسانههای رقیب به دقت تحت نظر قرار میگیرد.
بیبیسی در پاسخ به شواهدی که کارمندان زن و انجمن ملی روزنامهنگاران درباره تفاوت دستمزد زنان و مردان ارائه کردهاند، اعلام کرد به پرداخت برابر متعهد است و هیچ ادعایی درباره مطابق نبودن پرداختها با قانون را نمیپذیرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جنجال تبعیض جنسیتی در یکی از گرانترین سریالهای تاریخ
- واکنش کیهان به گزارش بی بی سی درباره ناصر ملک مطیعی
- طعنه آشنا به صداوسیما؛ بیشتر از «بیبیسی» و «من و تو» استفاده کنید
- تاریخ انتشار فصل چهارم «پیکی بلایندرز» اعلام شد
- خارج شدن یک سریال از پخش بیبیسی به دلیل رسوایی اخلاقی بازیگرش
- مقایسه عملکرد صداوسیما در هنگام تحویل سال نو با من و تو و بی بی سی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





