علاقهمندان برای شرکت در هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دارند آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با توجه به درخواست تعدادی از صاحبان آثار برای آماده شدن نسخه نهایی فیلمهای خود، شورای برگزاری هجدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» مهلت دریافت آثار را تمدید کرد.
بخشهای جشنواره عبارتند از: مسابقه ملی، مسابقه بینالملل، جایزه شهید آوینی، «غزه، فلسطین، مقاومت»، بخشهای جنبی ملی و بینالملل و بزرگداشت.
ثبت نام در سایت panel.irandocfest.ir برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» امکانپذیر است.
در مقدمه فراخوان این دوره از جشنواره آمده: «دنیای امروز، دنیای عبور از یکجانبهگرایی و تکصدایی است؛ جهان روزهای سخت و لحظههای غرورآفرین. «سینماحقیقت» فرصتی برای شنیده شدن پژواک جهان چندصدایی است. با این رویکرد، امسال در بخش «غزه، فلسطین، مقاومت» به آثاری با موضوع مقاومت، فجایع انسانی و نسل کشی در غزه توجه خواهیم کرد. همچنین میکوشیم کاشف استعدادهای تازه و آثار خلاقانه و تماشایی در سینمای مستند باشیم.»
در بخش ملی آثاری میتوانند متقاضی حضور در جشنواره باشند، که بعد از فروردین ۱۴۰۲ تولید شده باشند.
دو تقدیر هم در جشنواره «سینماحقیقت» انجام خواهد شد.
علاقهمندان، فیلمسازان و متقاضیان ارسال اثر برای حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، طبقه اول (کدپستی: ۱۵۵۶۹۱۶۶۱۳) مراجعه کرده یا با تلفن ۸۸۵۲۸۳۱۴ تماس بگیرند.
هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذرماه ۱۴۰۳ برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- فراخوان منتشر شد؛ برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ۴۳ در چهار بخش رقابتی
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





