به گزارش سینماسینما ، تهمینه میلانی در مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» در زنجان با اشاره به وضعیت فروش این فیلم سینمایی اظهار کرد: فروش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گذشته است، البته این میزان فروش خوب نیست، چون فیلم ما تیزر تلویزیونی ندارد و از بین ۱۰ فیلمی که در حال اکران است، تنها «ملی و راههای نرفتهاش» تیزر تلویزیونی ندارد.
وی با اشاره به اینکه بدون تیزر تلویزیونی فروش فیلم مطلوب بوده است، تصریح کرد: فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» تاکنون در تهران و بسیاری از استانها اکران شده و استقبال نیز خوب بوده است، اما امیدوارم نیستم که بتواند هزینه ساخت خود را دربیاورد.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش پخش نشدن تبلیغات تلویزیونی برای این فیلم را یکی از دلایل فروش کم آن عنوان کرد و گفت: برای رقیبان ۱۰۰ ها بار تیزر پخش میکنند و این یعنی ظلم مضاعف به فیلم ” ملی و راههای نرفته اش .این فیلم را که از بهترین فیلمهای جشنواره سلامت بود را به جشنواره فیلم فجر هم راه ندادند.
میلانی با بیان اینکه مشکلات بسیاری سر راه ساخت فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» بود و بعد از ساخت هم اصلاحیههای زیادی به فیلم خورد که هیچکدام از آنها کارشناسی شده نبود ، گفت: در واقع اصلاحیهها غیرکارشناسی بود و به علوم اجتماعی ربطی نداشت در حالی که معتقدم فیلم باید علمی ساخته میشد و برای تولید آن از متخصصان اجتماعی ،حقوقی و روانشناسان استفاده شده بود.
وی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان راضی به ساخت این فیلم نبودند، اضافه کرد: من به همراه همسرم فیلم ملی و راههای نرفتهاش را ساختهام و هزینه این فیلم کاملا شخصی است.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش با اشاره به موضوع محوری فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» گفت: روی سخن این فیلم با زوجهای جوان است، اما موضوع ازدواج فقط عاشق شدن نیست و نگهداری عشق مهمترین از دستیابی به آن است.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش با بیان اینکه فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» برای اقشار مختلف جامعه است، افزود: در این فیلم طبقه متوسط جامعه به تصویر کشیده شده و افراد به راحتی با آن همزادپنداری میکنند.
میلانی با انتقاد از عدم همراهی مسؤولان برای ساخت فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» اضافه کرد: جامعه ما ان قدر ضد زن است که با ساخت یک فیلم اصلاح نمیشود و به زن به عنوان یک شیء نگریسته میشود.
وی با بیان اینکه نگاه فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» به زن انسانی است، اضافه کرد: هرچند برداشتهای اسلامی یا فمنیستی قابل تفسیر است اما این فیلم نگاه انسانی به زن دارد .
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش در ادامه به برخی از آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای مثال امروزه طلاق عاطفی و ازدواج سفید در جامعه بیداد میکند، اما نباید فکر کنیم، باید نگفتن مشکل حل میشود یا اگر بیتعارف حرف نزنیم وضع بدتر میشود چرا که اگر روزی دختر و پسر را در کافی شاپ و مکانهای عمومی اذیت نمیکردند کار به اینجا نمیرسید.
میلانی با بیان اینکه فیلمهای سینمایی در بروز آسیبهای اجتماعی نقشی ندارند، بلکه روشنفکران جامعه نخست در مورد بحرانهای جامعه هشدار میدهند، تصریح کرد: در واقع یک سری بدبینیها موجب شده تا صورت مسئلههای فرهنگی حذف شود.
وی با اشاره به مشکلات زنان در جامعه گفت: عدم داشتن اتکا به نفس از مهمترین مشکلات زنان است که موجب شده ضعیف به بار بیایند و این فیلم در واقع تلنگری به خانوادهها است تا به دختران بیشتر بها دهند.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش درباره علل موفقیت خود به عنوان یک فیلمساز زن نیز گفت: پدر من مرد روشنفکری بود و مادرم نیز انسان روشنی بود، من در خانواده طوری تربیت شده بودم که مسائل اخلاقی برای ما درونی شده و نیازی به تذکر نبود و فشارهایی که همکلاسیهای من در زمینه غیرت و مسائل این چنینی دیده بودند را درک نکرده بودم و چون محدودیتهای بقیه زنان را نداشتم باید زبان جامعه میشدم که فکر میکنم این کار را با ساخت فیلم انجام داده ام.
میلانی با بیان اینکه در کار حرفهای هیچ محدودیت یا نگاههای خاص جامعه به عنوان یک زن را تجربه نکردم، اضافه کرد: اما موانع سیاسی در کار بسیار بوده است و برخی تصور میکنند بهتر است راجع به زنان فیلم ساخته نشود یا برخی مسائل جامعه پنهان بماند.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش در پاسخ به سوالی درباره استفاده ابزاری از چهره زن در سینما یا بازیگران عمل کرده نیز گفت: لزوما این کار بد نیست برای نشان دادن برخی نقشها این کار لازماست .
میلانی وضعیت فیلمسازی کشور را میانمایه عنوان کرد و افزود: آنقدر کنترل زیاد است که همه متوسط هستیم اما نسل جوان حرکتهای پویا و خلاقی انجام میدهند.
منبع: خبرگزاری فارس در زنجان

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
- استوری تهمینه میلانی درباره طرح ازدواج اجباری/مسکن اجباری و شغل اجباری را هم تصویب کنید
- استوری تهمینه میلانی درباره سگهای بیصاحب و گرسنه در این روزهای قرنطینه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟