به گزارش سینماسینما ، تهمینه میلانی در مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» در زنجان با اشاره به وضعیت فروش این فیلم سینمایی اظهار کرد: فروش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گذشته است، البته این میزان فروش خوب نیست، چون فیلم ما تیزر تلویزیونی ندارد و از بین ۱۰ فیلمی که در حال اکران است، تنها «ملی و راههای نرفتهاش» تیزر تلویزیونی ندارد.
وی با اشاره به اینکه بدون تیزر تلویزیونی فروش فیلم مطلوب بوده است، تصریح کرد: فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» تاکنون در تهران و بسیاری از استانها اکران شده و استقبال نیز خوب بوده است، اما امیدوارم نیستم که بتواند هزینه ساخت خود را دربیاورد.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش پخش نشدن تبلیغات تلویزیونی برای این فیلم را یکی از دلایل فروش کم آن عنوان کرد و گفت: برای رقیبان ۱۰۰ ها بار تیزر پخش میکنند و این یعنی ظلم مضاعف به فیلم ” ملی و راههای نرفته اش .این فیلم را که از بهترین فیلمهای جشنواره سلامت بود را به جشنواره فیلم فجر هم راه ندادند.
میلانی با بیان اینکه مشکلات بسیاری سر راه ساخت فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» بود و بعد از ساخت هم اصلاحیههای زیادی به فیلم خورد که هیچکدام از آنها کارشناسی شده نبود ، گفت: در واقع اصلاحیهها غیرکارشناسی بود و به علوم اجتماعی ربطی نداشت در حالی که معتقدم فیلم باید علمی ساخته میشد و برای تولید آن از متخصصان اجتماعی ،حقوقی و روانشناسان استفاده شده بود.
وی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان راضی به ساخت این فیلم نبودند، اضافه کرد: من به همراه همسرم فیلم ملی و راههای نرفتهاش را ساختهام و هزینه این فیلم کاملا شخصی است.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش با اشاره به موضوع محوری فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» گفت: روی سخن این فیلم با زوجهای جوان است، اما موضوع ازدواج فقط عاشق شدن نیست و نگهداری عشق مهمترین از دستیابی به آن است.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش با بیان اینکه فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» برای اقشار مختلف جامعه است، افزود: در این فیلم طبقه متوسط جامعه به تصویر کشیده شده و افراد به راحتی با آن همزادپنداری میکنند.
میلانی با انتقاد از عدم همراهی مسؤولان برای ساخت فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» اضافه کرد: جامعه ما ان قدر ضد زن است که با ساخت یک فیلم اصلاح نمیشود و به زن به عنوان یک شیء نگریسته میشود.
وی با بیان اینکه نگاه فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» به زن انسانی است، اضافه کرد: هرچند برداشتهای اسلامی یا فمنیستی قابل تفسیر است اما این فیلم نگاه انسانی به زن دارد .
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش در ادامه به برخی از آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای مثال امروزه طلاق عاطفی و ازدواج سفید در جامعه بیداد میکند، اما نباید فکر کنیم، باید نگفتن مشکل حل میشود یا اگر بیتعارف حرف نزنیم وضع بدتر میشود چرا که اگر روزی دختر و پسر را در کافی شاپ و مکانهای عمومی اذیت نمیکردند کار به اینجا نمیرسید.
میلانی با بیان اینکه فیلمهای سینمایی در بروز آسیبهای اجتماعی نقشی ندارند، بلکه روشنفکران جامعه نخست در مورد بحرانهای جامعه هشدار میدهند، تصریح کرد: در واقع یک سری بدبینیها موجب شده تا صورت مسئلههای فرهنگی حذف شود.
وی با اشاره به مشکلات زنان در جامعه گفت: عدم داشتن اتکا به نفس از مهمترین مشکلات زنان است که موجب شده ضعیف به بار بیایند و این فیلم در واقع تلنگری به خانوادهها است تا به دختران بیشتر بها دهند.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش درباره علل موفقیت خود به عنوان یک فیلمساز زن نیز گفت: پدر من مرد روشنفکری بود و مادرم نیز انسان روشنی بود، من در خانواده طوری تربیت شده بودم که مسائل اخلاقی برای ما درونی شده و نیازی به تذکر نبود و فشارهایی که همکلاسیهای من در زمینه غیرت و مسائل این چنینی دیده بودند را درک نکرده بودم و چون محدودیتهای بقیه زنان را نداشتم باید زبان جامعه میشدم که فکر میکنم این کار را با ساخت فیلم انجام داده ام.
میلانی با بیان اینکه در کار حرفهای هیچ محدودیت یا نگاههای خاص جامعه به عنوان یک زن را تجربه نکردم، اضافه کرد: اما موانع سیاسی در کار بسیار بوده است و برخی تصور میکنند بهتر است راجع به زنان فیلم ساخته نشود یا برخی مسائل جامعه پنهان بماند.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش در پاسخ به سوالی درباره استفاده ابزاری از چهره زن در سینما یا بازیگران عمل کرده نیز گفت: لزوما این کار بد نیست برای نشان دادن برخی نقشها این کار لازماست .
میلانی وضعیت فیلمسازی کشور را میانمایه عنوان کرد و افزود: آنقدر کنترل زیاد است که همه متوسط هستیم اما نسل جوان حرکتهای پویا و خلاقی انجام میدهند.
منبع: خبرگزاری فارس در زنجان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





