محسن علیاکبری میگوید: برای ساخت فیلم «وکیل مدافع» با بازیگران مهمی صحبت کردیم اما آنها دستمزدهای زیادی میخواستند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی و ونداد دوشن در گونه سینمای دفاع مقدس و سیاسی این روزها اکران شده است، محسن علیاکبری (تهیهکننده این فیلم) با اشاره به دلایل ساخت این فیلم و حمایتش از دو کارگردان جوان در این فیلم گفت: قبل از آنکه فیلمنامه را بخوانم و به صورت جدی بخواهم از ساخت این فیلم حمایت کنم و آن را تهیه کنم، نفس حضور سلما بابایی به عنوان دختر شهید عباس بابایی برای من بسیار ارزشمند بود ،چون شهید بابایی در عرصه دفاع مقدس و دفاع از کشور رشادتهای بسیاری کرده و ما به وی مدیون هستیم. دوست داشتم به فرزند ایشان کمک کوچکی بکنم هر چند کاری که من کردم در قبال تلاشهای پدر ایشان ناچیز است.
او ادامه داد: بعد از آنکه همکاری ما کاملا جدی شد، من متوجه شدم که ایشان به همراه ونداد دوشن یک موسسه فرهنگی را مدت پنج سال است که تاسیس کردهاند و چند تله فیلم تولید کردهاند و سابقه کار در سینما و تلویزیون را دارند. من متوجه شدم آنها توانایی ساخت این فیلم را دارند و فیلمنامه نیز جذابیت خوبی برای ساخت و تولید داشت.
علیاکبری در ادامه با اشاره به اینکه حرف فیلم «وکیل مدافع» یک حرف روز و درباره دفاع مقدس و وضعیت سیاست است، گفت: متاسفانه گروهی از دفاع مقدس و واژه دفاع مقدس سوءاستفاده میکنند و گروهی که اصلا به جبهه و جنگ نرفتهاند بعد از پایان جنگ به شکلهای مختلف برای خود سوابقی درست کرده و از کلمه جانبازی سوءاستفاده میکنند. مثلا برخی با زدن یک ماسک شیمیایی دورغین در انتخابات شرکت میکنند و میخواهند از این حربه برای برنده شدن استفاده کنند. عدهای این روزها واژه دفاع مقدس را تبدیل به یک رانت کردهاند.
او درباره اینکه چرا از بازیگران شناخته شده در این فیلم استفاده نشده، گفت: ما برای ساخت این فیلم با بازیگران مختلفی همچون مهران مدیری و رضا عطاران صحبت کردیم اما ارقامی که میخواستند بسیار بالا بود. از طرف دیگر آنها مشغول کار بودند و ما باید منتظر میشدیم تا کارهای قبلیشان تمام میشد و بعد شاید در فیلم ما حضور پیدا میکردند. مثلا مهران مدیری در حال ساخت سریالی در شبکه نمایش خانگی بود و نمیتوانست در فیلم ما حضور پیدا کند.
این تهیه کننده ادامه داد: البته اگر نیز فرصت حضور در فیلم را داشتند مبالغی از ما درخواست شده بود که ما توانایی پرداخت آن را نداشتیم. دستمزدی که آنها میخواستند رقمی حدود یک و نیم تا دو میلیارد تومان بود که ما توانایی پرداخت این دستمزد را نداشتیم. فروش فیلم نیز نمیتوانست این میزان دستمزد را بازگرداند.
علیاکبری افزود: دولت و بنیاد سینمایی فارابی هیچ حمایتی از این فیلم نکردند و این فیلم کاملا در بخش خصوصی ساخته شد. اگر ما میخواستیم از بازیگرانی همچون عطاران و مدیری استفاده کنیم باید به فروشی معادل چهار تا شش میلیارد تومان میرسیدیم تا حداقل بتوانیم دستمزد بازیگران عزیز را پرداخت کنیم.
او درباره زمان اکران این فیلم گفت: متاسفانه تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران هستند و ماههایی همچون دی و بهمن نیز زمانهایی است که برای اکران مناسب نیستند و در این ایام بیشتر فیلمسوزی رخ میدهد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با توجه به موضوع فیلم که ارزشی است و همچنین روایت آن که طنز است، ماه مبارک رمضان را انتخاب کنیم تا مردم و خانوادهها بدون دغدغه یک فیلم مفرح و شاد را ببینند.
علیاکبری افزود: سازمان صداوسیما با پخش تیزرها موافقت کرده و قرار است به زودی تیزرهای این فیلم در زمانهای پربیننده پخش شود.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش پژمان بازغی به گلایه اکبر عبدی از حقوق بازنشستگی
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- سید ضیاء هاشمی خبر داد/ مهلت اعتراض تهیهکنندگان به لیست شورای عالی تمدید شد
- «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه با هم هستیم» سبقت گرفت/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
- دستمزد نجومی بازیگر مطرح سینما برای بازی در یک سریال
- شکست «دختر شیطان» در گیشه، «ما همه باهم هستیم» در اوج/ گزارش فروش هفتگی سینما
- من آقازاده نیستم!/ گفتوگو با سلما بابایی کارگردان فیلم «وکیل مدافع»
- زمان اکران «زهرمار» جواد رضویان مشخص شد
- انتقاد نوید محمدزاده از وضعیت اکران فیلم «سرخپوست»
- واکنش داروغهزاده به تبلیغات فریبنده و تخریبی برای فیلمهای روی پرده
- جواد نوروزبیگی: آینده پخش فیلم در سینمای ایران خطرناک است
- «تگزاس ۲» و «سامورایی در برلین» گیشه را تسخیر کردند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما