«صدبرگ» را در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما تماشا کنید. بی شک حال و هوایتان بهاری تر و پر از امید خواهد شد.
عصرایران – در لابهلای گرفتاری های روزمره و شلوغی های عجیب و تمام نشدنی نزدیک عید، آرامش انتهای شب را انتخاب کردیم و فرمان توجهمان را به سمتی چرخاندیم که بهار و امید جوانه زده بود. رفتیم به سراغ افرادی که در اوج زمستان ها نیز دلی بهاری دارند و پاییز و زمستان با شوریدگی و محبتشان خانه هایمان را گرم کردند و حال برای بهاری نقشه می کشیدند که نسیمش از ابتدای زمستان خود را به رخ می کشید.
به سراغ صدبرگی ها رفتیم، گروهی که در دل نیمه های شب با حضور میهمانانی ویژه به دنبال برنامه سازی آن هم از جنس گل و بهار برایمان مشغول بودند. اولین نکته ای که در پشت صحنه تولید برنامه «صد برگ» به چشم می خورد این است که کسی خسته به نظر نمی رسد؛ بی خوابی ها و خستگی ها برای تولید هر چه بهتر برنامه ای دیدنی برای نوروز عزیز و مردم عزیزتر، باعث نشده تا صدبرگی ها که روحشان از برگ و بهار است خسته باشند و غرولند کنان به کار خود ادامه دهند. آن ها با عشق قدم می زنند، لنز دوربینشان را می چرخانند، کات می دهند، سه دو یک می گویند، تمرین خوانش می کنند، متن می نویسند و برگ برگ را با محبتی برآمده از اعماق وجودشان وصل می کنند تا بشود صدبرگ بشود محبت و صفا…همین جزییات است که برنامه های تولیدی این گروه را متفاوت و دلنشین نشان می دهد.
احسان کرمی، مجری و گوینده که مهمان صدبرگی هاست پس از خواندن اشعاری زیبا به ما می گوید: شعور، سلیقه، صداقت و احترام به مخاطب دلایلی است که مرا به حضور در صدبرگ ترغیب می کند و این ها رموز ماندگاری این گروه و برنامه هایی چون رادیو هفت و صدبرگ است.
«دستهایم بوی فردا می دهد، بوی امید، بوی قد کشیدن و رستن، بوی جوانه زدن لبخندهای ساده، بر شاخه های دلتنگ امروز، بوی ترنم و ترانه، که جاری می شوند، درکوچه های شعر… بهار همین نزدیکیست »، این متن را فریدون محرابی، بازیگر می خواند، آنقدر خوب و پراز حس خوانش می شود که از اکنون منتظریم این شعر و شعور را از طریق تصویر تلویزیون در صدبرگ نوروزی حس کنیم و لذت ببریم. میهمانانی دیگر می آیند و روبروی لنز صدبرگی ها با خوانش کلماتی حس و حالی بهاری را منتقل می کنند. «صدبرگ» را در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار تماشا کنید. بی شک حال و هوایتان بهاری تر و پر از امید خواهد شد.
اما مجری و کارگردان «صد برگ» پیش از این با اشاره به ویژگی ویژه برنامه نوروزی عنوان کرده بود: برنامه های ما در ایام عید تولیدی هستند چون شرایط پخش زنده نداشتیم و حال و هوایی نوروزی دارند. تولید و پخش مستندهای طنز، آیتم اتاق بهاریه و اتاق عاشقانه های بهاری و پخش ترانه های متناسب با این ایام از دیگر بخش های برنامه است. ترانه هایی که در این ایام پخش می شوند رنگ و بویی بهاری دارند و البته سعی ما بر این است که از ترانه های کمتر شنیده شده، استفاده کنیم. در بخش اتاق بهاریه نیز هر شب یک بهاریه معروف که اشعاری از شاعرانی چون حافظ، سعدی، مولانا و همچنین شاعران معاصر است تفسیر و تحلیل می شود. اتاق عاشقانه های بهاری نیز متن هایی است که از طرف عوامل برنامه به نگارش درآمده است.
منصور ضابطیان در تشریح این بخش ها و آیتم ها این چنین توضیح داده بود: ما در یک سال گذشته همیشه مستندهایی را داشته ایم و در ایام نوروز هم این رویکرد ادامه دارد اما در ایام نوروز در مستندها نگاهی طنز به موضوعات مختلف مثل طبیعت و مسایل فرهنگی خواهیم داشت. همچنین قرار است مستندهایی درباره زندگی چند کمدین خارجی داشته باشیم که فکر می کنم مورد توجه قرار بگیرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





