نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: داوریهای جشنواره فیلم فجر باید به سمتی برود که همه افراد این حس خوب در وجودشان ایجاد شود که بهترینهای جشنواره جایزه میگیرند؛ البته داوران باید بین آثار کمهزینه و میلیاردی تفاوت قائل شوند.
به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره داوری در جشنواره فیلم فجر گفت: در موضوع جشنواره فیلم فجر که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، مهمترین فاکتوری که باید وجود داشته باشد؛ باید زمینه برای حضور بیشتر افراد در جشنواره فراهم شود و نشاط بیشتری در جشنواره وجود داشته باشد. همچنین انگیزه برای تولید فیلمهای بیشتر را در کشور بالا ببریم. اگر بخواهیم این شرایط ایجاد شود باید به نکتههایی توجه کنیم و همین وظیفه افراد را بالا میبرد.
داوری باید با حساسیت انجام شود/ کار کارشناسی در داوری
وی ادامه داد: داوریها با حساسیت جدی باید انجام شود و ما در این زمینه با دوستان صحبتهایی داشتیم. داوریها باید به سمتی برود که همه افراد این حس خوب در وجودشان ایجاد شود که بهترینهای جشنواره توانستند در جشنواره جایزه کسب کنند و از جمیع جهات کار کارشناسی انجام شده باشد.
داوری کار سختی است/ میزان اشتباهات را کم کنیم
پژمانفر درباره حساسیت کار داوری در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: من میپذیریم که داوری کار سختی است، ممکن است اشتباهاتی در آن ایجاد شود اما باید میزان اشتباهات را کم کنیم و این تنها به دلیل حضور افراد با تجربه و با سابقه بیشتر و پیشکسوت میسر است ، افرادی که در حوزه خود فعال هستند و هم پیشکسوت هستند. جمع بندی این داورها به کارشناسی نزدیک تر است و افراد شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر به احترام آن جمع اگر نظراتی درباره داوری جشنواره داشته باشند، به دلیل تخصص افراد بروز نمیدهند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی درباره داوری جشنواره فیلم فجر در خاتمه تاکید کرد: داورها باید به این مهم توجه کنند که فیلمی که با بودجه کم ساخته شده و فیلمی که هزینه چند میلیاردی داشته است قابل قیاس نیست اما هر دو کار با سرمایه گذاری و امید به جشنواره و دیده شدن به صورت تخصصی به جشنواره رسیدند. صاحبان آثار باید با داوری منطقی مواجه شوند.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پژمانفر نماینده مجلس: منافع فردی مانع ساماندهی صداوسیما است / لزوم نظارت استصوابی بر سیما
- واکنش داروغهزاده به ادعای یک نماینده درباره اکران فیلمهای مستهجن در سینما
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
- رئیسی در دیدار با حاتمی کیا: این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب یک قوت قلب بود
- نامه انجمن کارگردانان مستند به وزیر ارشاد: سازمان سینمایی برای رفتار جشنواره فجر با مستندسازان عذرخواهی کند
- کمال تبریزی در یک برنامه اینترنتی: دعوا نشانه دقت داوران است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





