شاهین قدیانی
ویژگیهای ثبتنام آقای احمدینژاد در انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته:
غافلگیری: تا لحظاتی قبل از ثبت نام، هیچکس نمیدانست وی قصد حضور در انتخابات را دارد. خبرگزاریها، سایتها، کانالهای هواداری وی، البته بعید نیست خودش هم نمیدانسته که قصد حضور دارد. بعد از ثبتنام بقایی گفته خب اینجا بیکار واستادیم شناسنامه را هم که آوردیم، یک ثبت نامی هم بکنیم. آقای مشایی هم در جهت اسپویل نشدن این سناریو وقتی با سوال خبرنگار در خصوص اینکه شما هم ثبت نام میکنید یا نه مواجه شد خیلی شیک و مجلسی گفت حالا ببینیم چی میشه.
آهنگ و حرکات موزون: از آنجا که در فیلمهای قبل از انقلاب همواره از آهنگ و حرکات موزون برای جذابیت فیلمها استفاده میشده (ما که ندیدیم، یک مسافر تو تاکسی تعریف میکرد) آقایان مشایی و بقایی و احمدینژاد هم در یک حرکت از پیش تمرین شده و سالساطور دست یکدیگر را بالا برده و چندین بار تکرار کردند: زنده باد بهار، زنده باد ایران. عکسهایی با موضوع دست افشانی آقای احمدینژاد در هنگام ثبت نام نیز در سایتهای خبری منتشر شد.
کددهی برای حدس زدن انتهای فیلم: به سبک فیلمهای هالیوودی که فلشبک به گذشته میزنند فیلم روز درختکاری را به یاد بیاورید (برای طبیعیتر شدن سیاه و سفید). در صحنهای از فیلم، مشایی در حالی که دیالوگ «خیلی از افراد بودند که عاشق بودند، عدالت را هم دوست داشتند اما شجاعت لازم را نداشتند، شجاعــــــت» را میگوید چند بار محکم به شانه احمدینژاد میکوبد و در انتها برای خالی نبودن عریضه دو بار هم روی شانه بقایی میزند. هنگام دیدن این صحنه با این سوال روبهرو میشویم که احمدینژاد به چه شجاعتی نیاز دارد که بعد از ثبتنام متوجه میشویم.
تسهیل سوالات سخت: آقای احمدینژاد در برخی مواقع به سبک پرویز پرستویی در فیلم مارمولک تخصص خاصی در دادن پاسخهای ساده به سوالات سخت دارد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص نهی از ورود به انتخابات و دوقطبی شدن انتخابات در حالی که همه منتظر بودند کلی صغری، کبری بچیند میگوید خب الان که دو تا قطب توی انتخابات هست ما اگر بیاییم که دیگه دو تا قطب نیست سه تا میشود. احتمالا اگر قطب دومی هم در انتخابات نبود در پاسخ به این سوال میگفت ما کوچیک مردم ایران هستیم. ما مخلص مردم هستیم. ما اصلا قطب محسوب نمیشویم پس انتخابات دوقطبی نمیشود کلا یک قطبی است.
گرههای سناریو: بخشی که در آن مشایی میگوید من خودم یک درختم هنوز گرهگشایی نشده و مشخص نیست که فاز آن قسمت از فیلمنامه دقیقا چه بوده است.
قانون
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگی های فیلمفارسی، در حوزه فوتبال به خوبی قابل انطباق است
- در سومین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ نسبت سینماگران و قدرت؛ از فردین تا حاتمیکیا
- /اختصاصی/نوروز بیگی : حوزه هنری خواسته ای داشت که به پایان فیلم بی همه چیز آسیب می رساند
- هشدار جالب روزنامه فرهیختگان نسبت به تکرار تجربه ورشکستگی سینمای قبل از انقلاب
- گفتگو با حسن حسینی درباره «راهنمای فیلم سینمای ایران» (بخش دوم)/ واکاوی یک تحقیر تاریخی
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ تقابل انسان شهری و روستایی در سینمای پیش از انقلاب + ویدئو
- سلیقه اکثریت تماشاگران سینما به کمدیهای «کپی پیستی» رسیده
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- کمال تبریزی: احمدینژاد دیگر جایی برای انتقامگیری ندارد
- ماجرای حذف سکانس احمدینژاد در «قلادههای طلا»
- واکنش کمال تبریزی به سوالی درباره دعوت از احمدی نژاد برای تماشای مارموز
- استوری امیر جدیدی در واکنش به توییت احمدینژاد برای سرنا ویلیامز
- فریدون جیرانی در تلویزیون :در دوره احمدی نژاد طبقه متوسط تحقیر شد
- چرا احمدی نژاد ،پیشنهاد همکاری با رامبد جوان را در خندوانه نپذیرفت ؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





