شاهین قدیانی
ویژگیهای ثبتنام آقای احمدینژاد در انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته:
غافلگیری: تا لحظاتی قبل از ثبت نام، هیچکس نمیدانست وی قصد حضور در انتخابات را دارد. خبرگزاریها، سایتها، کانالهای هواداری وی، البته بعید نیست خودش هم نمیدانسته که قصد حضور دارد. بعد از ثبتنام بقایی گفته خب اینجا بیکار واستادیم شناسنامه را هم که آوردیم، یک ثبت نامی هم بکنیم. آقای مشایی هم در جهت اسپویل نشدن این سناریو وقتی با سوال خبرنگار در خصوص اینکه شما هم ثبت نام میکنید یا نه مواجه شد خیلی شیک و مجلسی گفت حالا ببینیم چی میشه.
آهنگ و حرکات موزون: از آنجا که در فیلمهای قبل از انقلاب همواره از آهنگ و حرکات موزون برای جذابیت فیلمها استفاده میشده (ما که ندیدیم، یک مسافر تو تاکسی تعریف میکرد) آقایان مشایی و بقایی و احمدینژاد هم در یک حرکت از پیش تمرین شده و سالساطور دست یکدیگر را بالا برده و چندین بار تکرار کردند: زنده باد بهار، زنده باد ایران. عکسهایی با موضوع دست افشانی آقای احمدینژاد در هنگام ثبت نام نیز در سایتهای خبری منتشر شد.
کددهی برای حدس زدن انتهای فیلم: به سبک فیلمهای هالیوودی که فلشبک به گذشته میزنند فیلم روز درختکاری را به یاد بیاورید (برای طبیعیتر شدن سیاه و سفید). در صحنهای از فیلم، مشایی در حالی که دیالوگ «خیلی از افراد بودند که عاشق بودند، عدالت را هم دوست داشتند اما شجاعت لازم را نداشتند، شجاعــــــت» را میگوید چند بار محکم به شانه احمدینژاد میکوبد و در انتها برای خالی نبودن عریضه دو بار هم روی شانه بقایی میزند. هنگام دیدن این صحنه با این سوال روبهرو میشویم که احمدینژاد به چه شجاعتی نیاز دارد که بعد از ثبتنام متوجه میشویم.
تسهیل سوالات سخت: آقای احمدینژاد در برخی مواقع به سبک پرویز پرستویی در فیلم مارمولک تخصص خاصی در دادن پاسخهای ساده به سوالات سخت دارد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص نهی از ورود به انتخابات و دوقطبی شدن انتخابات در حالی که همه منتظر بودند کلی صغری، کبری بچیند میگوید خب الان که دو تا قطب توی انتخابات هست ما اگر بیاییم که دیگه دو تا قطب نیست سه تا میشود. احتمالا اگر قطب دومی هم در انتخابات نبود در پاسخ به این سوال میگفت ما کوچیک مردم ایران هستیم. ما مخلص مردم هستیم. ما اصلا قطب محسوب نمیشویم پس انتخابات دوقطبی نمیشود کلا یک قطبی است.
گرههای سناریو: بخشی که در آن مشایی میگوید من خودم یک درختم هنوز گرهگشایی نشده و مشخص نیست که فاز آن قسمت از فیلمنامه دقیقا چه بوده است.
قانون
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگی های فیلمفارسی، در حوزه فوتبال به خوبی قابل انطباق است
- در سومین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ نسبت سینماگران و قدرت؛ از فردین تا حاتمیکیا
- /اختصاصی/نوروز بیگی : حوزه هنری خواسته ای داشت که به پایان فیلم بی همه چیز آسیب می رساند
- هشدار جالب روزنامه فرهیختگان نسبت به تکرار تجربه ورشکستگی سینمای قبل از انقلاب
- گفتگو با حسن حسینی درباره «راهنمای فیلم سینمای ایران» (بخش دوم)/ واکاوی یک تحقیر تاریخی
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ تقابل انسان شهری و روستایی در سینمای پیش از انقلاب + ویدئو
- سلیقه اکثریت تماشاگران سینما به کمدیهای «کپی پیستی» رسیده
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- کمال تبریزی: احمدینژاد دیگر جایی برای انتقامگیری ندارد
- ماجرای حذف سکانس احمدینژاد در «قلادههای طلا»
- واکنش کمال تبریزی به سوالی درباره دعوت از احمدی نژاد برای تماشای مارموز
- استوری امیر جدیدی در واکنش به توییت احمدینژاد برای سرنا ویلیامز
- فریدون جیرانی در تلویزیون :در دوره احمدی نژاد طبقه متوسط تحقیر شد
- چرا احمدی نژاد ،پیشنهاد همکاری با رامبد جوان را در خندوانه نپذیرفت ؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟