چهل و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم سیاتل در آمریکا با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، در این رویداد سینمایی از که ۱۴ تا ۲۴ آوریل (۲۵ فروردین تا ۴ اردیبهشت) در آمریکا برگزار شد، مستند بلند «رادیوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی و محصول مشترک ایران، سوئیس و نروژ توانست جایزه بزرگ هیات داوران بخش مسابقه آثار مستند بلند را از آن خود کند.
این مستند پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بلند مستند و همچنین جایزه استفاده خلاقانه از آرشیو از سی و سومین جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) نیز شده بود.
اما فیلم سینمایی «جایت را میدانم» ساخته ضیا مهاجر جاسبی نیز به عنوان محصول سینمای آمریکا در جشنواره امسال سیاتل حضور داشت و در نهایت جایزه اصلی بهترین فیلم و همچنین جایزه بزرگ هیات داوران را در بخش سینمای جدید آمریکا را از این رویداد سینمایی دریافت کرد.
داستان فیلم «جایت را میدانم» درباره دو دوست در شهر سیاتل است که در تلاش هستند یک چمدان حاوی پول نقد و دارو را به یکی از دوستانشان برسانند که به دلیل بیماری ناگهانی یکی از اعضای خانوادهاش باید به کشور اریتره بازگردد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه اینویژن در دست خسروانی و احمدوند؛ «روباه و ماه صورتیِ» اسکویی، بهترین فیلم ایدفا شد
- در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ چهارمین دوره Cinema&Arts به دو هنرمند ایرانی جایزه داد
- امیر جدیدی و فیروزه خسروانی عضو آکادمی اسکار شدند
- نمایش سه فیلم از ایران در جشنواره دریای سرخ عربستان
- حضور یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه جشنواره سانفرانسیسکو
- برگزیدگان جشنواره ایدفا معرفی شدند/ سه جایزه برای کارگردانان ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





