با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، آرای مربوط به حسین انتظامی که در رتبه هفتم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۲۰ نفر به او رای دادهاند و امتیاز او ۳۸٫۵ است.
به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامهنگار سینمایی و فعالان رسانههای سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکتکنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکتکننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخابهایشان منتشر شود.
آرای رتبه هفتم: حسین انتظامی
۱
حسین انتظامی؛ به دلیل توجه به بحث شفافسازی مالی در سینما و افشای گزارشها مالی در این نهاد که تاکنون بهصورت کامل افشا نمیشد.
امیرحسین مکاریانی – انتخاب اول
۲
حسین انتظامی؛ برای بحث شفافسازی مالی.
نیوشا روزبان – انتخاب اول
۳
حسین انتظامی؛ شفافیت در اعلام آمار مربوط به بخشهای مختلف سینما و کم کردن فاصله بین تصمیمات و اطلاعرسانی درباره آنها.
سمیه علیپور – انتخاب اول
۴
حسین انتظامی؛ به دلیل ورود دقیق به بحث بازسازی ساختار سینمایی دولتی و شفافسازی عملکرد و هزینه.
حسین سلطان محمدی – انتخاب اول
۵
حسین انتظامی؛ در این سال بهعنوان سرپرست سازمان سینمایی معرفی شد و قدمهایی در زمینه شفافسازی مسائل مالی در سینمای کشور برداشت که در این راستا دیگران را نیز با خود همراه کرد.
زهرا صفایی- انتخاب اول
۶
حسین انتظامی؛ با کوله باری از تجربه در عرصه رسانه و مدیریت دولتی در عرصه فرهنگ آبان ۹۷ سرپرست سازمان سینمایی شد و از همان زمان بنا را بر شفافسازی گذاشت و به جلب اعتماد اهالی سینما پرداخت. حضور کوتاهمدت ولی تأثیرگذار او در سازمان سینمایی نشان داد که او برای استفاده از تجربههای مدیریتی خود در عرصه رسانه و فرهنگ در ایجاد تحول اساسی در ساختار سازمان سینمایی تصمیم جدی دارد.
محمد سلیمانی – انتخاب دوم
۷
حسین انتظامی؛ به خاطر نگاه تا اینجا خوبش نسبت به آنچه پیشتر در سازمان سینمایی، در پردهای از ابهام بود. «شفافسازی در سینما» بهویژه مقدار و تخصیص بودجهها در زیرمجموعههای تولید و پخش، آغازگر یک امیدواری است برای سازمان بیمار و شبهه انگیز سینمایی.
مهدی شیبانی زاده – انتخاب دوم
۸
حسین انتظامی؛ به دلیل اجرای طرح شفافیت در سینما.
علی زادمهر – انتخاب دوم
۹
حسین انتظامی؛ به نظر میرسد آمدن او به سازمان سینمایی نویدبخش روزهای خوب باشد. مدیری که اگر حمایت اهالی سینما را داشته باشد میتواند اثرات درخشانی را در سینمای ایران برجای گذارد. فعلاً قدمهای هرچند کوتاه اما خوبی برداشته است. اکران فیلم وحدتآفرین آشغالهای دوستداشتنی اتفاق خوبی در کارنامه مدیریتی او بود. امید است مسیر شفافیت و عدالت را ادامه دهد.
رضا میرمحرابی – انتخاب دوم
۱۰
حسین انتظامی؛ برای تلاش در جهات شفافسازی در حوزه سینما.
آروین مؤذن زاده- انتخاب دوم
۱۱
از لحاظ دوران مدیریت حضور ابراهیم داروغه زاده و انتظامی که باعث اکران فیلمهای توقیفی شدند.
غزل نهانی – انتخاب دوم
۱۲
حسین انتظامی؛ به جهت حضور در رأس سازمان سینمایی و احیای فرهنگ شفافیت و ضرورت خلق فضایی در جهت سالمسازی فضای اقتصاد سینما.
علی نعیمی – انتخاب دوم
۱۳
حسین انتظامی؛ برای تأکید بر شفافسازی مناسبات سینما.
عباس کریمی – انتخاب دوم
۱۴
حسین انتظامی؛ از باب افشای گزارشهایی در حوزههای مالی و …
حسین گوهرپور – انتخاب دوم
۱۵
حسین انتظامی؛ او از زمانی که سرپرستی سازمان سینمایی را بر عهده گرفت با شعار «شفافیت در سینما» وارد میدان شد؛ بهطوریکه با روی کار آمدنش، شاهد انتشار ریز عملکردهای مالی مؤسسههای تابع سازمان سینمایی بودیم.
الهام درفشی – انتخاب سوم
۱۶
حسین انتظامی؛ شفافسازی در مورد مسائل مختلف.
پریسا ساسانی – انتخاب سوم
۱۷
حسین انتظامی؛ به جهت جدیت در اجرایی شدن شفافیت مالی در زیرمجموعههای سازمان سینمایی و تلاش برای تحول در ساختارهای معیوب و مستهلک این سازمان (بهرغم انتقادات و ضعفها، همت گام گذاشتن در این مسیر قابلتحسین است).
محمد صابری – انتخاب سوم
۱۸
حسین انتظامی؛ به خاطر قدمهایی که در راستای شفافیت در سینمای ایران برداشتند.
هادی فیروزمندی – انتخاب سوم
۱۹
حسین انتظامی؛ به دلیل اینکه توانسته تا به امروز و در شرایط پر خطیر سیاسی و اقتصادی مدیریت سینما را با آرامش جلو ببرد و تصمیمات زیر بنایی برای سینما بگیرد.
ایزد مهرآفرین – انتخاب سوم
تعداد رأیهای حسین انتظامی ۲۰ رأی
یک رأی به درخواست رأیدهنده غیرقابلانتشار است.
مجموع امتیاز ۳۸٫۵
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- گزارش آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ پژوهشگران برتر سینما معرفی شدند
- انتظامی: تغییر گروه مشاغل انتظار جامعه سینمایی از ستاد ملی کرونا است
- آثار مجید مجیدی در اسپانیا بررسی میشود
- مرتضی شایسته: آییننامه شورای صنفی اکران برای سال ۱۴۰۰ تصویب شد
- مصوبات جدید کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- توضیحاتی درباره تغییراتی که در روند صدور مجوز فیلم-تئاترها به وجود آمده است
- انتشار گزارشهای عملکرد مالی تنها به عادیسازی رویههای غلط موسسات منجر شد/ شفافسازی در سینما چه دردی را دوا کرد؟
- گزارشی از بازتاب خبر غیررسمی لغو جشنواره فجر/ انتظامی: به گفتههای مقامات رسمی استناد کنید/ تکذیب خبر توسط دبیر جشنواره
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟