اصغر فرهادی کارگردان برگزیدهی اسکار اعلام کرده است که فیلم جدیدش را در ماه سپتامبر (شهریور سال آینده) در اسپانیا مقابل دوربین میبرد.
به گزارش سینماسینما، فرهادی پس از موفقیت با فیلم «فروشنده» و کسب دو جایزه از جشنواره کن و همچنین اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، فیلم جدیدش را از ماه سپتامبر (شهریور ماه) و با بازی «پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم» زوج برنده اسکار در اسپانیا مقابل دوربین میبرد و پیش بینی میشود، این فیلم برای سال آینده آماده نمایش شود.
فرهادی در گفتگو با نشریه اسکرین ضمن اعلام این که این زوج سرشناس اسپانیایی لزوما در این فیلم در نقش زن و شوهر ایفای نقش نمیکنند، گفت: بار دیگر در این فیلم نیز زوجهای مختلفی حضور خواهند داشت و داستان فیلم نیز درباره خانواده و روابط خانوادگی است اما این بار جنبههای جدیدی نیز به آن اضافه شده است. «پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم» در فیلم بازی میکنند اما لزوما اینجا زن و شوهر نیستند.”
او با اعلام این که فیلمنامه این فیلم را به زبان فارسی نوشته و سپس به زبان اسپانیایی ترجمه شده است، توضیح داد: من به زبان اسپانیایی صحبت نمیکنم اما از اکنون تا زمان آغاز فیلمبرداری این فرصت را دارم تا با موسیقی فیلم بیشتر آشنا شوم و نهایت تلاشم را خواهم کرد.
این کارگردان برنده دو جایزه اسکار که پیش از این نیز فیلم «گذشته» را در فرانسه ساخته با اشاره به این که ساخت فیلم به زبان خارجی موجب تغییر دیدگاه سینمایی نمیشود، گفت: احساس نمیکنم تغییر زبان موجب تغیر دیدگاه شما شود. نگرش من همدردی با همه شخصیتهاست که سطحی از همدردی و دلسوزی عمومی است.
همچون سایر فیلمهای فرهادی هنوز اطلاعات زیادی درباره این پروژه سینمایی وجود ندارد به جز این که «پدرو آلمادوار» سینماگر مطرح سینمای اسپانیا که امسال رئیس هیئت داوران جشنواره کن نیز هست، تهیهکنندگی این فیلم را بر عهده دارد و این فیلم توسط کمپانی فرانسوی «ممنتو» به فروش میرسد.
فرهادی که در اسپانیا به سر میبرد روز سهشنبه از طریق اسکایپ یک مسترکلاس سینمایی برای کارگردانان اول و دوم در موسسه فیلم دوحه برگزار کرد و در یک مباحثه طولانی با «ریچارد پنا» از دانشگاه کلمبیا درباره موضوعات گوناگونی از جمله اختصاص دادن زمان زیاد با عوامل فیلم برای تمرین کردن توضیح داد و همچنین عنوان کرد: نگارش فیلمنامه از یک تفکر ناخودآگاه آغاز میشود و او بیش از این که فیلم ببیند کتاب میخواند: امروزه شمار کتابهای قابل ملاحظه از فیلمهای قابلملاحظه بیشتر است. پیش از این فیلمهای خوب بیشتری وجود داشت و اکنون نیز تعدادی ساخته میشود اما بازهم در مقایسه با ادبیات کمتر است. من فکر میکنم سینما درحال حرکت به سوی نوعی یکریختی هستند و فیلمها کم و بیش مشابه هستند، این در حالی است که در ادبیات تنوع بیشتری وجود دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





