فیلم کوتاه «جهان غیرموازی» به نویسندگی و کارگردانی محمد یراقی، که به عنوان یکی از آثار منتخب بیست و نهمین دوره جشنواره بینالمللی Portobello Film Festival در لندن انتخاب شده بود در این جشنواره اکران شد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره که از ۲۹ آگوست تا ۱۵ سپتامبر برگزار میشود، بزرگترین و یکی از معتبرترین رویدادهای سینمای مستقل در بریتانیا بهشمار میآید.
این فیلم پیشتر در جشنواره «BuSho» در بوداپست هم اکران شد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.
«جهان غیرموازی» یک درام اجتماعی تأثیرگذار است که داستان چند روز از زندگی یک دختر ۶ ساله را در جامعهای طبقاتی به تصویر میکشد و شرایط سخت زندگی کودکان کار را به نمایش میگذارد. این فیلم با همکاری بیش از ۳۰ بازیگر ساخته شده و به موضوعات اجتماعی معاصر میپردازد که در خلاصه داستان آن آمده است: «اتفاقاتی که در عصر حاضر در حال رخ دادن هستند، متعلق به جهان موازی یا غیرواقعی نیستند و همه ما در وقوع آنها مقصر یا تأثیرگذاریم.»
تیم تولید این فیلم شامل پارسا مجد (مدیر فیلمبرداری)، لیلی نوروزی (تدوین)، مصطفی بهمنی (مدیر صدابرداری)، ندا محسنی (طراحی صدا)، مهدی شیروانی (آهنگساز)، بهزاد صفار (سرپرست گروه کارگردانی و برنامهریز)، مائده رفیعی (منشی صحنه)، مسعود رحیمی (طراح صحنه)، محمد مهری (طراح لباس)، نسترن گلیزاده (گریم)، بیتا اخلاقی (جلوههای بصری)، فربد جلالی (اصلاح رنگ)، مونا ورمزیار (عکاس) و بهمن قهاری (طراح پوستر) است. حق پخش انحصاری این فیلم در اختیار کمپانی ایتالیایی «Alpha Film» قرار دارد.
این فیلم در جشنواره با آثار برجستهای از کشورهای مختلف از جمله ایرلند، ایتالیا، آلمان، اتریش و سوئیس به رقابت خواهد پرداخت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری