تاریخ انتشار:1397/03/25 - 16:58 تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89502

✍️ رضا غبیشاوی در عصر ایران نوشت :

🔹باید میان ارایه کننده تبلیغات و مجری برنامه تفکیک وجود داشته باشد

🔹حضور هر یک در جایگاه دیگری آسیب زاست

🔹اینکه خیابانی به عنوان یک مجری و گزارشگر معروف ورزشی، تبلیغات اجرا می کند اقدام صحیحی نیست

🔹هم بی طرفی و استقلال حرفه ای او زیر سوال می رود و هم باعث تداخل وظایف و فعالیت های او می شود/ اعتماد مخاطب به این گزارشگر نیز آسیب می بیند

🔹سخنان التماس گونه خیابانی برای یک تبلیغات نیز به شدت رفتاری بد و ضدحرفه ای است.

🔹همچنین اینکه لابه لای برنامه، مجری برنامه شروع ب تبلیغ کند اتفاقی تقریبا کم سابقه در رسانه هاست

🔹این اتفاق باعث می شود مخاطب در تشخیص و تمایز تبلیغات از برنامه عادی دچار خطا شود

🔹رسانه باید هر گونه تبلیغات در هر قالبی را به مخاطب اطلاع رسانی و مشخص کند تا مخاطب بتواند با شفافیت کامل متوجه تبلیغات شود

🔹این اقدام به ضرر خیابانی، برنامه و صداوسیماست.

🔹 رسانه های حرفه ای و معتبر در کشورهای توسعه یافته مقررات سختگیرانه ای درباره تبلیغات و به ویژه حضور کارکنان خود در تبلیغات دارند

🔹به عنوان مثال بی بی سی حضور کارکنانش در تبلیغات را به هر شکلی ممنوع کرده است

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها