در آخرین روز برپایی جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای میلاد شش فیلم به روی پرده رفت، سالن اصلی در اختیار تیم برپایی اختتامیه قرار گرفت و با علامت پیروزی عوامل «سیانور» و اعتراضهای عوامل «به دنیا آمدن» پرونده کاخ جشنواره بسته شد.
به گزارش سینماسینما، کاخ جشنواره در روز دهم به روال روزهای گذشته با نشست فیلم ها آغاز شد و در یکی از آنها که به «خشم و هیاهو» اختصاص داشت نوید محمدزاده بعد از گذشت دو سال صحبت های جنجالی اش درباره سیمرغ جشنواره را تکذیب کرد.
روز آخر در بخش هنر و تجربه دو فیلم «اینجا کسی نمی میرد» و «گاهی» به نمایش درآمد که برای فیلم اول با بازی هومن سیدی تعداد اندکی حضور داشتند و برای دومین فیلم که به صورت سلفی فیلمبرداری شده بود تعداد حاضران بیشتر شد.
در مراسم فرش قرمز «گاهی» حضور عوامل با لباس های متحدالشکل جلب توجه می کرد.
همانطور که انتظار می رفت برای «سیانور» ظرفیت سالن پر شد و این فیلم همزمان در دو سالن ۴ و ۵ هم به نمایش درآمد.
با توجه به نزدیکی موضوع فیلم با «امکان مینا» بسیاری این دو را با هم مقایسه کردند و معتقد بودند داوران در حق این فیلم اجحاف کردند.
«سیانور» تنها فیلم این دوره بود که در تیتراژ پایانی اش از ترانه استفاده کرده است و با صدای محمد معتمدی اجرا شد.
در مراسم فرش قرمز این فیلم بابک حمیدیان و مهدی هاشمی حضور نداشتند و هانیه توسلی که عنوان پرکارترین بازیگر زن این دوره را یدک می کشد برای اولین بار در جشنواره ۳۴ به کاخ جشنواره آمد.
«به دنیا آمدن» آخرین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره بود که در سانس ۲۱ به روی پرده رفت. پیش از آغاز این فیلم مراسم نورافشانی در محوطه برج میلاد برگزار شد.
در پایان این فیلم و همزمان با تیتراژ پایانی یداله نجفی صدابردار فقید مورد تشویق قرار گرفت.
بعد از نمایش «به دنیا آمدن» سالن برای آماده شدن دکور اختتامیه در اختیار تیم برگزاری این مراسم به کارگردانی محمد پرویزی قرار گرفت.
شب گذشته همچنین انیمیشن «فهرست مقدس» در سالن های ۴ و ۵ نمایش داده شد.
روز دهم که با نشست سه فیلم آغاز شد با نشست دو فیلم به نمایش درآمده در روز آخر به پایان رسید که اجرای این نشست ها را نیز حمیدرضا مدقق بر عهده داشت.
این در حالی بود که بعد از فیلم «به دنیا آمدن» بلندگوی سالن همایش ها مدام از پایان برنامه ها خبر داد و حاضران را به ترک مرکز همایش ها دعوت کرد.
علی رغم برپایی نشست «سیانور» در ساعت حدود ۲۳ شب اما اکثر صندلی های سالن سعدی پر شد و در پایان این نشست هم عوامل این فیلم که در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشده اند با علامت پیروزی عکس یادگاری گرفتند.
نشست آخر هم که به فیلم «به دنیا آمدن» اختصاص داشت علت نمایش این فیلم در سانس آخر کاخ جشنواره مورد سوال هدایت هاشمی و محسن عبدالوهاب قرار گرفت و آنرا اجحاف در حق فیلمشان دانستند.
کارگردان فیلم همچنین با اشاره به همزمانی فرش قرمز فیلمش در کاخ مردمی جشنواره و برج میلاد گفت: در پردیس ملت در میان مردم بودیم که مجبور شدیم به اینجا بیاییم و اگر وساطت مدیر کاخ جشنواره نبود روی فرش قرمز نمی رفتیم.
تماشاگران فیلم های روز آخر هم بار دیگر در دو فیلم از چهار فیلم به نمایش درآمده شاهد صحنه های مرگ و کشته شدن بودند و درهر چهار فیلم صحنه های متعددی از کشیدن سیگار وجود داشت.
مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی زوج بازیگری که در این دوره هرکدام تنها یک فیلم در جشنواره داشتند آثارشان در روز آخر به نمایش درآمد.
بیشتر شدن تجسس های هنگام ورود به کاخ جشنواره در روز آخر شایعه حضور یک مقام عالی رتبه را در مراسم اختتامیه قوت داده بود.
بعد از تذکر ایسنا در حاشیه های روز نهم مبنی بر عدم توزیع کاتالوگ جشنواره، سرانجام این کتاب دایره ای شکل در روز آخر جشنواره عرضه شد!.
حاج صادق آهنگران و عبدالرضا هلالی از مداحان به همراه بیژن نوباوه و علیرضا محجوب نمایندگان مجلس از حاضران در روز آخر برج میلاد بودند و از سینماگران جدید هم می توان به داود میرباقری، همایون ارشادی، رضا بابک، آتیلا پسیانی و مونا زندی حقیقی اشاره کرد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- در هجدهمین شب کارگردانان تئاتر؛ اهالی سینما و تئاتر از آتیلا پسیانی گفتند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- نکوداشت آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان ایران
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- فیلمبرداری «سه جلد» به پایان رسید
- آتیلا پسیانی: مهمترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است/ فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمیرسد
- آتیلا پسیانی: تئاتر تجربی یک شیوه اجرا است و سبک نیست
- توضیح «منیژه محامدی» درباره یک ادعا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت برنده جایزه نوبل ادبیات؛ ماریو بارگاس یوسا درگذشت
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- مرگ بازیگر شرور سینما؛ نیکی کَت درگذشت
- دومین نمایشگاه «چند تکه آینه» با آثار تجسمی سینماگران این بار در شیراز
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش و نقدِ «چاقوکشی» در سینما اندیشه
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- تاریخ نمایش فیلم جعفر پناهی در فرانسه مشخص شد
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- فوت سازنده فیلم «اولین خون»؛ تد کاچِف درگذشت
- اولین عکس «استخوانسوز» رونمایی شد/ ادامه فیلمبرداری در تهران
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- پردازش سخن
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ اسکار بدلکاران به رسمیت شناخته شد
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- خبرهایی از جشنواره کن/ نمایش یک فیلم اول در افتتاحیه و حضور فیلم اسپایک لی در جشنواره
- فیلمهای کن ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم جدید جعفر پناهی در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن
- درباره سریال معاویه؛ وقتی عربستان تاریخ خودش را هم تحریف می کند
- «داستانها و فیلمهای ابراهیم گلستان» منتشر شد
- پارک چان ووک فیلمش را به کن نفرستاد
- بازگشت تام کروز به جشنواره فیلم کن
- شیر طلای افتخاری ونیز به ورنر هرتزوگ تعلق میگیرد
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- استودیوی ایامسی میسازد؛ «خوشههای خشم» سریال میشود
- مدیرعامل بنیاد ملی پویانمایی معرفی شد
- میزبانی جشنواره انسی از ۴ انیمیشن ایرانی
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»