با طرح موضوع ساخت «قاتل اهلی» و پس از آن که گزینه های مختلفی برای تهیه و تولید فیلم، اعلام آمادگی کرده بودند، سرانجام مسعود کیمیایی بنا به دلایلی با تهیه کنندگی شخصی به نام لشگری قوچانی برای تولید فیلم «قاتل اهلی» موافقت کرد.
به گزارش سینماسینما، لشگری قوچانی که پیش از ورود به سینما و سرمایه گذاری در چند پروژه تولید فیلم، بیشتر به عنوان یک فعال تبلیغاتی شناخته می شد، با سرمایه گذاری در یکی- دو پروژه سینمایی و مشارکت در ساخت دو فیلم دیگر، توانست افتخار حضور درفیلم مسعود کیمیایی به عنوان تهیه کننده را به دست آورد.
برخلاف تصور همگان که احتمال می دادند تولید فیلم «قاتل اهلی» بدون حرف و حدیث، روال طبیعی و منطقی خود را طی کرده و آماده شود، اما متأسفانه این فیلم بر اساس نوعی برنامه ریزی(؟!)اسیر یک سری جوسازی های تبلیغاتی مورد نظر تهیه کننده مذکور شد.
دامنه این جوسازی تا جایی پیش رفت که از پروژه فیلم کیمیایی تقریباً هر روز یک خبر – غالبا در حد شایعه- توسط معدودی از رسانه ها نشر داده می شد!
آنچه که در نهایت از دامنه و وسعت به کارگیری این ترفندهای تبلیغاتی بیرون زد، مطرح شدن نام تهیه کننده فیلم «قاتل اهلی» در کنار نام هنرمند دارای جایگاه و صاحب سبکی چون مسعود کیمیایی بود.
این بهره برداری اعتباری موجب شد تا قوچانی بتواند به محافل هنری و سینمایی گوناگون راه یابد.
به هر حال پس از آغاز فیلمبرداری مشکلات و نواقص ناشی از این همکاری بیرون زد و شروع شد؛ با جدی شدن مشکلاتی که تهیه کننده فیلم در راه تولید و آماده سازی «قاتل اهلی» به وجود آورد و برخلاف نظر کارگردان پروژه، از ادامه فیلمبرداری برخی از سکانس های فیلمنامه «قاتل اهلی» خودداری کرد، مسعود کیمیایی شکوائیه ای را خطاب به رییس سازمان سینمایی، هیات داوری خانه سینما وبعضی از مراجع تصمیم گیر نوشت.
کیمیایی در این شکواییه ها عنوان کرد حاصل همکاری اش با لشگری قوچانی، فیلم ناتمامی شده است که این سرمایه گذار سابق و تهیه کننده فعلی بدون اطلاع او، قصد تدوین و انجام سایر موارد فنی را دارد.
پس از اطلاع حجت ا… ایوبی رییس سازمان سینمایی از شکایت این فیلمساز و اجحافی که در مورد پروژه «قاتل اهلی» صورت گرفته، رییس سازمان سینمایی، محمد حیدری مدیر عامل موزه سینما و دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد.
در هفته گذشته جلسه ای در دفتر دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور مسعود کیمیایی و قوچانی برگزار شده که ماحصل آن به تعهد قوچانی مبنی بر انجام سه پیش شرط مسعود کیمیایی برای ادامه و اتمام پروژه از وی بوده است.
این سه پیش شرط عبارتند از:
-یک سکانس مانده از فیلم به علاوه یک پلان سکانس دیگر فیلمبرداری شود.
-تمامی امور فنی اعم از مونتاژ، موسیقی و سایر موارد با حضور و نظارت مستقیم و موافقت مسعود کیمیایی انجام گیرد.
-تمامی مطالبات باقی مانده اعضای گروه تولید و کارگردان به طور کامل تسویه حساب شود.
کیمیایی در پاسخ به نامه ارسالی از طرف تهیه کننده «قاتل اهلی» نامه زیر را خطاب به او نوشت.
متن کامل نامه مسعود کیمیایی به شرح زیر است:
پیرو نامه شما که در تاریخ ۹۵/۸/۲۲ نوشته شده و دیروز ۹۵/۹/۱۷ به دست اینجانب رسیده است.
پس از تعطیلی ناگهانی تولید فیلم «قاتل اهلی»، بدون اطلاع قبلی به من و گروه کارگردانی و فیلمبرداری و پس از تلاش های شما برای تدوین نهایی فیلم بدون حضور کارگردان، خوشحالم که بالاخره متوجه اشتباه خود شده و اینک درخواست همراهی من را دارید.
همانطور که بارها در حضور شما و دیگران گفته ام به طول کامل آماده ادامه فیلمبرداری سکانس های باقیمانده و مراحل پس از آن (شامل تدوین، موسیقی و…) می باشم.
لذا هر چه زودتر شرایط کار و پرداخت مبلغ قرارداد های افراد گروه را آماده و به اطلاع من برسانید.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





