سینماسینما،علی پاکزاد – حامد ذبیحی عروسکگردان جنابخان معتقد است تنها کسی که توانست عروسک جنان خان را به این شهرتی که شاهد هستیم برساند کسی غیر از محمد بحرانی نیست و به همین دلیل حق معنوی زیادی نسبت به این عروسک دارد.
به گزارش سینماسینما، یکی از کسانی که بیش از دیگران از حاضر نبودن جناب خان در فصل چهارم برنامه «خندوانه» غمگین است، کسی جز حامد ذبیحی عروسکگردان جنابخان نیست.
ذبیحی در گفتوگو با سینماسینما درباره شرایطی که در «خندوانه» به وجود آمده است، گفت: «اتفاقات اخیر حاوی چند پیام است. این میان یک محرکهایی وجود دارد و در عین حال موانعی هم هست. من اگر از لحاظ روحی و حسی به موضوع جنابخان نگاه کنم قطعا تحت فشار زیادی قرار میگیرم. زیرا ارتباط خوبی با این عروسک تا به امروز داشتهام.»
او ادامه داد: «از لحاظ حرفهای هم همین طور است ما باید با عروسکی که آن را میگردانیم ارتباط خوبی داشته باشیم. از لحاظ معنوی من به عنوان گرداننده عروسک جنابخان حقی را برای خود متصور هستم. اما قطعا از لحاظ حقوقی چنین حقی ندارم .حس، زمان و انرژی برای کسی مالکیت به همراه نمیآورد.
او ادامه داد: «نبود جنابخان در فصل چهارم «خندوانه» قطعا ناراحت کننده است. این شبیه جدایی یک پدر از فرزندش است. شما عروسکی را مجاب به کاری میکنید که به هیچ وجه برایش خوب نیست. «خندوانه» بدون جنابخان قطعا متضرر خواهد شد. مثل اینکه برنامه نود را بردارید و برنامه دیگری را جایگزین آن کنید. نمیتوانم بگویم که مردم با این موضوع کنار میآیند و آن را میپذیرند. اگر جنابخان نباشد باید ببینیم که چه اتفاقی رخ میدهد.
گرداننده جنابخان درباره حق و حقوقی که نسبت به این عروسک وجود دارد گفت: «این موضوع واقعا ناراحت کننده است. بیشترین ارتباط را با این عروسک داشتم. اما اکنون از لحاظ حقوقی هیچ حقی را ندارم. تمام حقوقی هم که امروز برای ما وجود دارد از طریق محمد بحرانی و درایتی که به خرج داد شکل گرفت. محمد بحرانی جنابخان را به وجود آورد. حقی که امروز برای بنده و محمد بحرانی وجود داره فقط معنوی است و نه چیز دیگری. دوستان ابراز دارند که میشود عروسک دیگری را این میان جایگزین کرد، اما فکر نمیکنم تاثیر زیادی داشته باشد.»
ذبیحی اضافه کرد: «صدای محمد بحرانی باعث شد تا این عروسک شخصیت ویژهای پیدا کند. اکنون شرایط به حدی بحرانی و پیچیده است که نمیتوان چیزی را در این میان پیشبینی کرد. فقط میتوان گفت که اکنون شرایط مساعد نیست. تا امروز تنها کسی که ما را حمایت کرد همین محمد بحرانی بود، اما از امروز به بعد معلوم نیست چه اتفاقی صورت گیرد. اکنون روند بسیار غیرمنطقی است زیرا دوستان در حال لجبازی با هم هستند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- عروسک باید حرف جامعه را بزند/ وقتی هادی حجازیفر به جای محمد بحرانی عروسک ساخت!
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- معرفی هیات داوران دو بخش جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- برشهای کوتاه/ شوخی جناب خان با شبنم مقدمی در برنامه خندوانه/ بازیگری که فوتبالیست میشود
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «فارست گامپ» با صدای محمد بحرانی + تیزر
- «دراکولا»ی مدیری نوروز ۱۴۰۰ میآید
- زمان پخش خندوانه مشخص شد/ دورهمی برنامه سال تحویل ۱۴۰۰
- نشست خبری فیلم بیحسی موضعی / گزارش تصویری
- ترانه تیتراژ سریال “دوپینگ” چگونه شکل گرفت/ تلفیق نوستالژی با رپ
- گزارشی متفاوت از اولین نمایش فیلم کودک برای کودکان نابینا/ تلاشی برای یک عصیان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





