حبیبالله کاسهساز تهیهکننده سینما صبح روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه دار فانی را وداع گفت.
به گزارش سینماسینما٬ کاسهساز از چندی پیش برای درمان بیماری سرطان در بیمارستان بستری شده بود٬ اما با وجود مداوای چند ماهه وضعیت جسمی این تهیهکننده سینما رو به بهبود نرفت و صبح روز هفته پایانی تیرماه درگذشت.
کاسهساز یکی از تهیهکنندگان فعال سینما در زمینه تولید آثار تجربی٬ همچون «کنار رودخانه» ساخته علیرضا امینی و «پرندهباز کوچک» و «او» به کارگردانی رهبر قنبری بود. او همچنین فیلمهایی با موضوع دفاع مقدس نیز تهیه کرده که از جمله آنها میتوان به «مزرعه پدری» ساخته زندهیاد رسول ملاقلیپور اشاره کرد و فیلم «اخراجیها» نخستین ساخته سینمایی مسعود دهنمکی اشاره کرد.
«ریسمان باز» و «کارناوال مرگ» و «پرسه در مه» از دیگر ساختههای سینمایی که کاسهساز تهیه کرده بود.
براساس اعلام پایگاه سینمایی «سوره سینما» کاسهساز در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته سینما ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تأتر از دانشگاه هنر شد.
او همچنین در کنار تهیهکننده سابقه مدیریتی نیز در سینما دارد که از جمله آن میتوان به مدیر کل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد٬ مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد٬ مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد.
سینماسینما درگذشت این تهیهکننده سینما را به خانواده او و جامعه سینمایی تسلیت میگوید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیکر حبیبالله کاسهساز به آرامگاه ابدی بدرقه شد
- اعلام زمان و مکان تشییع پیکر حبیبالله کاسهساز
- واکنش پرویز پرستویی به درگذشت حبیب الله کاسه ساز
- فرزند حبیبالله کاسهساز: سرطان پیشروی کرده است/ برای پدرم دعا کنید
- نوشته ابوالفضل جلیلی برای کاسه ساز/ خدا به دعای لات و لوتها هم گوش می دهد
- حبیب الله کاسه ساز برای انتخابات مجلس رد صلاحیت شد؟
- هنریهای متقاضی حضور در مجلس/ از تهیه کننده سینما تا مجری تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





