کارین برناسکنی برنامهریز و عضو هیات انتخاب جشنواره «سینمادورئل» فرانسه، یکی از میهمانان یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» است که برای شرکت در این رویداد به تهران سفر خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، برناسکنی عصر ۲۲ آذرماه ۹۶ با حضور در بازار فیلم مستند سینماحقیقت، پیرامون شرکت در چشنوارههای جهانی فیلم مستند به گفتگو با مستندسازان ایرانی میپردازد.
کارین برناسکنی Carine Bernasconi فارغالتحصیل تئوری و فلسفه فیلم از دانشگاه لوزان سوئیس است. وی بیش از ۱۵ سال به عنوان برنامهریز با جشنوارههای مهمی چون «لوکارنو» و «ویزیون دورئل» سوئیس و «سینمادورئل» فرانسه همکاری کرده است.
در حال حاضر برناسکنی عضو کمیته انتخاب جشنواره سینمادورئل فرانسه است که چهلمین دوره آن در ماه مارس ۲۰۱۸ در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو شهر پاریس برگزار خواهد شد.
وی برای شبکه معروف ARTE فرانسه به تولید مشترک فیلم مستند نیز میپردازد.
کارین برناسکنی در حال گذراندن تز دکترای خود با موضوع تئوری فیلم در سینمای ایران هست.
گفتنی است که یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت در بخش ویژهای، به مرور فیلمهای منتخب جشنواره «سینمادورئل» فرانسه میپردازد. این فیلمها عبارتند از: آماده به خدمت (آلیس دیوپ/ فرانسه)، خلاصه داستان بلند (ناتالی بوکچین/ آمریکا)، رویاییها (راس بکرمن/ اتریش)، ماما سرهنگ (دیودو هامادی/ فراهسه- کنگو) و همچون درون یک آینه (یی چویی/ چین)
سینمادورئل یکی از معتبرترین جشنوارههای مستند جهان است که در سال ۱۹۷۸ توسط کتابخانه عمومی اطلاعات BPI فرانسه و با حمایت مرکز ملی تحقیقات علمی CNRS این کشور تاسیس شده است.
بنیانگذاران این جشنواره، «ژان روش» مستندساز و مردمشناس مشهور فرانسوی، رئیس مرکز ملی تحقیقات فرانسه CNRS، مدیر سینماتک پاریس، واضع جریان سینماوریته در سینمای مستند جهان و کارگردان آثار مستند برجستهای چون شکار شیر با تیروکمان، اربابان دیوانه، جادوگران سیاه، آنیگما، من یک سیاه و همینطور «ژان میشل آرنولد» دبیرکل سینماتک پاریس، معاون رئیس یونسکو و مدیر بخش تصویری و رسانهای CNRS بودند.
*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی «چارسو» شهر تهران برگزار خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- مرتضی پایهشناس: با آنچه درباره سینمای داستانی میدانیم از مستند حرف نزنیم
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





