سعید راد درباره اظهارات حسن فتحی گفت: سخنان آقای فتحی، علت تمام معلولهاست. اینکه هیچوقت ما پناه نداشتیم و پشت هم نبودهایم.
به گزارش سینماسینما، سعید راد در حمایت از سخنان حسن فتحی (کارگردان سریال شهرزاد) متنی نوشته است. در این متن آمده :
«آقای فتحی، آدم حرفهای است. من متاسف شدم که آقای فتحی را مجبور میکنند اسم کارهایش را ببرد، همه ما کارهای او را حفظ هستیم. چه من که ۲۰ سال خارج از کشور بودم و چه کسانی که اینجا در کنار او زندگی میکنند، اما مردمی که عنوان کرد مردمی دور از این جریانات هستند. آقای فتحی پر از غصه است و این مسئله برایش پر از درد است، مگر ما چندتا حسن فتحی داریم؟ چند تا شهاب حسینی داریم که در همین «شهرزاد» اینقدر باشکوه بود و دیگرانی همچون او؟
وقتی دچار یک مشکل و آسیب میشویم باید یادمان باشد که ما اینقدر این سهم خودمان را ابرای اعتراض استفاده نکردهایم. من هنوز نمیتوانم توقع داشته باشم که یک صندلی داشته باشم به عنوان دستاندرکار سینمای حرفهای این مملکت در جشن خانه سینما و… اینها همه اصلهایی است که نشان میدهد ما آسیب پذیریم و هیچوقت حرف نزدیم و نگفتیم شما چه کارهاید؟! شمایی که سینما را از دست آقای فتحی و ما سیاه مشق کردهاید، امروز چه کارهاید؟ بنابراین خود من وقتی به بغض مینشینم از گلهگیای که آقای فتحی عنوان کرد، به این دلیل میگویم محق نیستیم. چون زمانهایی هم که خودمان احتیاج داشتیم کسی حمایتمان کند کسی به داد ما نرسیده است.
این جریان امکان ندارد درست شود، شما خیال میکنید فردا ارگانهایی میگویند چرا به شهرزاد با اینهمه وقار و استقبال مردم، ظلم شده است؟! مگر ما برای مردم کار نمیکنیم و سیاستهای کلان مملکت ما نمیخواهد مردم از سینمای ما استقبال کنند پس چرا اینگونه عمل میکنند؟! اگر جریانی شکل میگیرد، برمیگردد به اینکه تا علت ریشهیابی نشود که نخواهد هم شد، مشکلی حل نمیشود، چون فرصتها از دست میرود و آقای فتحی دوباره مشغول کارشان میشود و این جریان باز به شکل دیگری رخ میدهد. چه کسی پیگیری میکند، هیچکس و فقط چند نفر محبوب و مغضوب داستان میشوند.
اگر این گلهگیها به حق باشد خیلی چیزهای ما باید درست شود، به حق نبوده است. خود من در یک موقعیتی دو اسم باوقار صنعت سینمای ملی ایران را در یک جای مقدس بر روی سن تالار وحدت که فستیوال باشکوه فجر انجام میشد، آوردم و هنوز در حال فحش شنیدن هستم. چه کسی پشت من ایستاد، چه کسی پشت آن جریان ایستاد و دفاعیه برای من نوشت؟!
من موافق این هستم که از همین الان جایی مثل خانه سینما که همه بر آن تکیه داریم، به آن رای دادهایم و پایگاه ما سینماییها است باید یک شورایی داشته باشد که مسائلی اینچنینی را که به وجود میآید با قدرت حل کند.»
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- اختصاصی سینماسینما/ سعید راد؛ طلوع و غروب یک ستاره
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- سعید راد درگذشت
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





