
کیهان نوشت :موسسه هنر و تجربه که با بودجه دولتی تاسیس و اداره میشود، با تولید و نمایش فیلمهایی مستند درباره برخی عناصر درباری رژیم شاه و وابستگان اطلاعاتی سفارتهای آمریکا و انگلیس به تجلیل از شاخصترین عوامل خائن به فرهنگ و هنر این سرزمین پرداخت.
مجموعه فیلمهای به اصطلاح مستند تحت عنوان «چهرههای ایرانی»، در ۹ قسمت توسط موسسه هنر و تجربه تولید شده و از دوم آبان ماه جاری در سالنهای سینمای گروه موسوم به هنر و تجربه در سراسر کشور به نمایش گذارده شد. از جمله این فیلمها میتوان به نمونههای زیراشاره کرد:
– فیلم «همایون» درباره همایون صنعتیزاده، وابسته اطلاعاتی سفارت انگلیس ، نماینده موسسه آمریکایی فرانکلین، عامل اطلاعاتی سفارت آمریکا در دوران شاه و از وابستگان دربار که پس از انقلاب اسلامی به جرم جاسوسی برای بیگانه و ترویج فرهنگ آمریکایی در کشور به زندان و مصادره اموال محکوم شد.
-فیلم «در جستوجوی صبح» درباره عبدالرحیم جعفری، عضو کلوپهای ماسونی روتاری و از سرسپردگان دربار پهلوی که با پول و هزینه رژیم شاه به برپایی موسسات انتشاراتی جهت تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ آریامهری پرداخت و پس از انقلاب در دادگاه محکوم شناخته شد.
-فیلم «مکتب سقاخانهای به روایت پرویز تناولی» درباره پرویز تناولی از دیگر عناصر درباری دوران پهلوی که در دهه ۱۳۴۰ توسط اداره اطلاعات آمریکا در این کشور آموزش دید و سپس برای تخریب هنر اصیل ایرانی اسلامی به ایران آمد و ضمن ساختن مجسمههایی از شاه و پسرش، به استحاله هنرهای سنتی و دینی ایران پرداخت.
– فیلم «یکی بود، یکی نبود» درباره توران میرهادی، از فارغالتحصیلان مدارس آلیانس (اتحادیه جهانی اسرائیلیت) که به همراه عناصر بهایی همچون «لیلی ایمن»، نهادی به نام شورای کتاب کودک را برای تاثیرگذاری برذهن کودکان ایرانی و اجرای پروژه استعماری دین زدایی در سطح جامعه در دوران شاه بنیان گذارد.
– فیلم «سلطان بیتاج و تخت بخارا» درباره علی دهباشی، از اصلیترین عوامل تجلیل و برگزاری مراسم بزرگداشت عوامل فراماسون و وابستگان دربارشاه و همچنین جاسوسان بیگانه.
فیلمهای یاد شده به دنبال موجی تولید شدند که از دو سال پیش برای تطهیر و مطرح کردن عناصر به اصطلاح فرهنگی و هنری شاهنشاهی در کشور به راه افتاد و زمانی به عنوان برگزاری نمایشگاه و جشن تولد و بزرگداشت شکل گرفت که در این زمینه موسساتی همچون خانه هنرمندان و شهرداری و مانند آن حضور فعال داشتند و حالا با هزینه و از کیسه بیتالمال فیلمهای تحریف گرایانه درباره این عناصر روسیاه و تباهی آفرین در فرهنگ و هنر این مرز و بوم ساخته و به نمایش عمومی درآمده است!
لازم به ذکر است که طاغوت گرایی و هدر دادن بیتالمال توسط موسسه هنر و تجربه (که سالهاست بودجههای میلیاردی را صرف تولید سیاه مشقهای ضعیف و مسئله دار کرده) به همین موارد ختم نشده و روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه نیز مراسم جشنی برای سالگرد تولد بهرام بیضایی، کارگردان فراری از وطن که اینک از طریق افراد معلومالحالی همچون عباس میلانی و موسسه صهیونیستی هوور در آمریکا مشغول کار است، در خانه هنرمندان برگزار کرد.
– فیلم «همایون» درباره همایون صنعتیزاده، وابسته اطلاعاتی سفارت انگلیس ، نماینده موسسه آمریکایی فرانکلین، عامل اطلاعاتی سفارت آمریکا در دوران شاه و از وابستگان دربار که پس از انقلاب اسلامی به جرم جاسوسی برای بیگانه و ترویج فرهنگ آمریکایی در کشور به زندان و مصادره اموال محکوم شد.
-فیلم «در جستوجوی صبح» درباره عبدالرحیم جعفری، عضو کلوپهای ماسونی روتاری و از سرسپردگان دربار پهلوی که با پول و هزینه رژیم شاه به برپایی موسسات انتشاراتی جهت تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ آریامهری پرداخت و پس از انقلاب در دادگاه محکوم شناخته شد.
-فیلم «مکتب سقاخانهای به روایت پرویز تناولی» درباره پرویز تناولی از دیگر عناصر درباری دوران پهلوی که در دهه ۱۳۴۰ توسط اداره اطلاعات آمریکا در این کشور آموزش دید و سپس برای تخریب هنر اصیل ایرانی اسلامی به ایران آمد و ضمن ساختن مجسمههایی از شاه و پسرش، به استحاله هنرهای سنتی و دینی ایران پرداخت.
– فیلم «یکی بود، یکی نبود» درباره توران میرهادی، از فارغالتحصیلان مدارس آلیانس (اتحادیه جهانی اسرائیلیت) که به همراه عناصر بهایی همچون «لیلی ایمن»، نهادی به نام شورای کتاب کودک را برای تاثیرگذاری برذهن کودکان ایرانی و اجرای پروژه استعماری دین زدایی در سطح جامعه در دوران شاه بنیان گذارد.
– فیلم «سلطان بیتاج و تخت بخارا» درباره علی دهباشی، از اصلیترین عوامل تجلیل و برگزاری مراسم بزرگداشت عوامل فراماسون و وابستگان دربارشاه و همچنین جاسوسان بیگانه.
فیلمهای یاد شده به دنبال موجی تولید شدند که از دو سال پیش برای تطهیر و مطرح کردن عناصر به اصطلاح فرهنگی و هنری شاهنشاهی در کشور به راه افتاد و زمانی به عنوان برگزاری نمایشگاه و جشن تولد و بزرگداشت شکل گرفت که در این زمینه موسساتی همچون خانه هنرمندان و شهرداری و مانند آن حضور فعال داشتند و حالا با هزینه و از کیسه بیتالمال فیلمهای تحریف گرایانه درباره این عناصر روسیاه و تباهی آفرین در فرهنگ و هنر این مرز و بوم ساخته و به نمایش عمومی درآمده است!
لازم به ذکر است که طاغوت گرایی و هدر دادن بیتالمال توسط موسسه هنر و تجربه (که سالهاست بودجههای میلیاردی را صرف تولید سیاه مشقهای ضعیف و مسئله دار کرده) به همین موارد ختم نشده و روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه نیز مراسم جشنی برای سالگرد تولد بهرام بیضایی، کارگردان فراری از وطن که اینک از طریق افراد معلومالحالی همچون عباس میلانی و موسسه صهیونیستی هوور در آمریکا مشغول کار است، در خانه هنرمندان برگزار کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- یادداشت بهرام بیضایی در یادبود ناصر تقوایی؛ آخرین درس
- باشو، غریبهای که «شازده کوچولو»ی سینمای ایران است
- یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما/ سینما با طعم مارتادلا
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «باشو غریبه کوچک» به جشنواره تورنتو میرود
- جشنواره ونیز ۸۲ در ایستگاه پایانی؛ شیر طلایی ونیز به جیم جارموش رسید/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- در هشتاد و دومین دوره جشنواره؛ «باشو غریبه کوچک» از ونیز جایزه گرفت
- «شب، خانه، بخارا»؛ تاریخ نگار و مبتنی بر رسالت فرهنگی
- نسلی که بهرام بیضایی را نمی شناسد و کتابهایی که مرجوع می شود
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





