خسرو معصومی کارگردان فیلم کار کثیف در برنامه این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد با انتقاد از شرایط موجود اکران و عدم حمایت از فیلم های اجتماعی گفت: در شرایطی که ما هم از قوه قضائیه و هم بنیاد سینمایی فارابی و بسیاری نهادهای دیگر نامه گرفته بودیم اما در آخرین مرحله و درست زمانی که قرار بود بیلبورد بگیریم، آقای فرزام معاونت تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری یکباره گفت من به شما بیلبورد نمیدهم و وقتی از او علت را پرسیدیم گفت فیلم شما تجاری است! پرسیدم چطور این را می گویید؟ گفت از پوستری که آورده اید معلوم است و وقتی هم که از وی خواستیم تا فیلم را ببیند گفت نیازی نیست!
به گزارش سینماسینما ، اوبا انتقاد از حوزه هنری نیز گفت: از قوه قضائیه برای حوزه هم نامه بردیم که به ما سینما بدهند اما آقای کاظمی به من گفت: آقای معصومی سینمای اجتماعی که نمی فروشد! به ما سالن ۲ سینما سپیده را دادند و یک سانس در سینما آزادی به ما نمایش دادند. من فکر میکنم این سینما سفیر ایران در جهان است. در دنیا ایران را با نفت نمیشناسند و با کیارستمی می شناسند! و همه باید دنباله روی او باشیم اما امروز فیلم هایی ساخته می شوند که ساخته شدن و ساخته نشدن آن تاثیری ندارد.من از کنار سینمایی که زهرمار را نشان می دهد رد هم نمی شوم به نظرم آقای جواد رضویان فیلمساز نیست! رک میگویم! نباید به حوزه فیلمسازی بیاید! هرکسی که از سر راه آمد که نباید فیلم بسازد! فیلمساز ناصر تقوایی بود که تاسف میخورم که دیگر فیلم نمیسازد! معصومی در پاسخ به این پرسش که مشابه این اظهارنظر را قبلا درباره شاکردوست هم داشته گفت: من درباره شاکردوست گفتم او مناسب بازی در فیلم تابو نبود اما وقتی مجری پرسید بازی شاکردوست در شبی که ماه کامل شد را چطور دیدید گفت: شاکردوست دختر با معرفتی ست اما بازی چیز دیگری است که اجازه دهید راجع به آن صحبت نکنم! معصومی در خصوص تغییر دیدگاهش درمورد مهاجرت در مقایسه میان پرپرواز و کارکثیف گفت: فیلمنامه پرپرواز را من و کیانوش عیاری براساس دیدگاه شادمهر نوشتیم و با او در خصوص تصمیمش برای مهاجرت صحبت کردیم و من به او حق دادم و برخلاف اینکه خودم مخالف مهاجرت هست اما درباره رفتن یا ماندن کسی قضاوت نمیکنم و فکر میکنم ما نباید کاری کنیم که کسی مهاجرت کند. معصومی در پایان در خصوص آخرین وضعیت نمایش فیلم توقیفی خرس گفت: در همان زمان با کمک پرویز پرستویی فیلم را به حبیب احمدزاده نشان دادیم و او هم از فیلم بسیار استقبال کرد ولی کج سلیقگی سجادپور که تخصص در کار نداشت باعث توقیف فیلم شد. من این فیلم را در مدرسه مفید قم هم نمایش دادم و دلایل سجادپور را به آنها گفتم که آنها هم خندیدند! حالا با آمدن آقای طباطبایی نژاد امیدوارم فیلم به نمایش درآید و فکر میکنم یکی از فیلم های پرفروش شود.
سینمامعیار با اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجوادطالبی پنجشنبه ها بصورت زنده از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ از رادیو گفتگو پخش می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- واکنش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به انتشار غیرقانونی فیلم «خرس» در فضای مجازی
- هیس! کارگردانها جنجال نمیکنند/ گزارش روزنامه جامجم از حواشی اخیر در کانون کارگردانان
- اعتراض سه عضو کانون کارگردانان به تصمیمات و رفتارهای این کانون صنفی
- مراسم شب کانون کارگردانان سینمای ایران با تقدیر از خسرو معصومی برگزار شد/ صعود به قله با فیلم خرس
- آخرین وضعیت توقیف «خرس» به روایت کارگردانش
- روایت خسرو معصومی از نگاه مثبت حوزه های علمیه به فیلم خرس
- «نمای نزدیک»/ نگاهی به «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی؛ سیاه چالهی مکافاتِ یک جنایتِ ناخواسته!
- «کار کثیف»؛ تصویری واقعی و بیاغراق از جامعه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





