ابوالحسن داوودی کارگردان سینما معتقد است سینمای مالزی تحت تاثیر هالیوود و سینمای آمریکاست اما تولیدات فیلم ایران به خوبی می تواند در بازار مالزی عرضه شود و مخاطبان این کشور از آن استقبال می کنند.
به گزارش سینماسینما، ابولحسن داوودی کارگردان سینما درحاشیه نشست گفتمانی کارگردانان و تولید کنندگان آثار سینمایی ایران و مالزی، اظهار داشت ایران و مالزی می توانند در صنعت سینما همکاری های مشترکی داشته باشند و نشست یک روزه ی گفتمانی کارگردانان و تولیدکنندگان آثار سینمایی دو کشور گامی در این مسیر است.
نشست گفتمانی کارگردانان و تولیدکنندگان آثار سینمایی ایران و مالزی روز شنبه با حضور فعالانی از سینمای دو کشور در محل مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) در کوالالامپور، برگزار و فیلم ‘رخ دیوانه’ اثر ‘ابوالحسن داوودی’ برای سینما دوستان ایرانی نیز به نمایش در آمد.
وی همچنین در سخنانی در مورد سینمای ایران در این نشست گفت: سینمای ایران شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشته و در یک دوران، فیلم سازان با سرمایه های خیلی محدود به عنوان تهیه کنندگان تک محصولی در این عرصه فعالیت داشته اند و با نمایش اثر خود و درآمد حاصله به دنبال تولید محصول جدید می رفتند.
داوودی در بخشی از این سخنان افزود: شکل گیری نهادی به عنوان تهیه کنندگان مستقل ناشی از خواست کارگردانانی بود که درپی آن بودند که به شکل حرفه ای فیلم تهیه کنند و با قواعد تنظیمی همسویی نداشتند.
وی یادآور شد از دهه ی ۲۰۰۰ میلادی به بعد تعداد ۲۱ نفر از کارگردانان حرفه ای که در کانون کارگردانان سینمای ایران فعالیت داشتند نسبت به تاسیس شرکت ‘سینما گستر’ مبادرت کردند که وجوه مختلف تولید،توزیع و نمایش فیلم را در این شرکت برنامه ریزی و به شکل تعاونی در آن سهیم شدند.
کارگردان فیلم رخ دیوانه افزود سال های اخیر، خیلی از تهیه کنندگان سنتی و تک محصولی که امکان بیشتری داشتند، سعی کردند با تاسیس دفاتر خود علاوه بر تولید، پخش و نمایش فیلم را به آن اضافه کنند و با خریدن تعدادی از سینماها و دفاتر پخش سعی کردند که شرکت های کوچکی را به شکل جداگانه ایجاد کنند و آنها هر یک مسیر جداگانه ای را در صنعت سینمایی ایران دنبال کنند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





