آیین افتتاحیه فیلم سینمایی «دژاوو» ساخته رایا نصیری در موزه سینمای ایران برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، آیین افتتاحیه فیلم سینمایی «دژاوو» ساخته رایا نصیری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور عوامل و بازیگران و جمعی از علاقهمندان به سینما در موزه سینمای ایران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمد جعفرنژاد یکی از سرمایهگذاران فیلم «دژاوو» به عنوان نماینده این فیلم روی سن آمد و گفت: فیلم «دژاوو» روایتی موشکافانه از درونیات ۴ زن از ۴ نسل مختلف است که رایا نصیری و بازیگران فیلم با هنرمندی بسیار و دقیق این روایت را به تصویر کشیدهاند.
در ادامه رایا نصیری کارگردان فیلم «دژاوو» با دعوت جعفرنژاد روی سن آمد و پس از خوشامدگویی به حضار عنوان کرد: خوشحال میشوم بعد از دیدن فیلم نظرتان را به من بگویید چون من در مسیر سینما حرکت میکنم، میخواهم یاد بگیرم و قطعا اشتباهاتی دارم و فیلمم نقاط ضعفی دارد اما فیلمم را باور و دوست دارم.
نصیری ادامه داد: با بضاعتی که داشتیم و به کمک گروهی خوب توانستم این فیلم را به نتیجه برسانم و الان خیلی خوشحالم و قلبم میتپد برای اینکه با نفس شما فیلمم را ببینم و احساس کنم که آیا توانستهام آنچه که فکر میکردم و دغدغهام بود بنا بر تجربه مستندسازی که داشتم به مخاطبم منتقل کنم.
وی اظهار کرد: در این روزهای اکران، لحظههای عجیبی را تجربه میکنم. وقتی به سالنهای مختلف نمایش فیلم میروم برخی از مخاطبان با دیالوگ هایی که میگویند و با صدای بلند با فیلمم ارتباط برقرار میکنند، برخی هم ممکن است ارتباط نگیرند و در مقابل لحن مستندگونه فیلم تاب نیاورند و ریتم فیلم را نپسندند. به هر حال این مجموعه تلاش گروهی بود که تکتکشان برای این کار وقت و انرژی گذاشتند.
کارگردان «دژاوو» بیان کرد: این نکته در سینمای مستقل اهمیت دارد که گروهی که دور هم جمع میشوند با بودجه بسیاری اندک میخواهند بهترین خروجی را داشته باشند که گاهی اوقات موفق میشویم و گاهی اوقات خیلی موفق میشویم.
وی در ادامه ضمن تشکر از عوامل و بازیگران پروژه که در ساخت این فیلم او را یاری کردهاند، از آنها خواست روی سن بیایند.
نصیری در پایان درباره عنوان «دژاوو» توضیح داد: «دژاوو» یک کلمه روانشناسانه است که در ادبیات نیز از آن استفاده شده است. دژاوو حس خاصی است که در ذهن به وجود میآید و در علم پزشکی اصطلاحا آن را یک اختلال ذهنی میدانند. این اختلال ذهنی همان حسی است که وقتی وارد مکانی میشویم یا در موقعیتی قرار میگیریم حس میکنیم قبلا در آن موقعیت بودهایم در صورتی که در واقعیت هرگز در آن موقعیت نبودهایم. این موضوع با یک قصه بسیار ساده برای من این امکان را پیش آورد که بگویم ما آدمها بارها مسایلی را تجربه میکنیم ولی ممکن است آن را نفهمیم تا زمانی که به سطح خودآگاهی برسیم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- نسخه تصویری مسترکلاس هانا پولاک منتشر شد/ در فیلمسازی کرامت انسانی را حفظ کنید
- آقای خاص سینمای مستند به «نردبان» آمد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم