این کارگردان به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریانهای نو» جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، محمد رسولاف، کارگردان که چند ماه پیش از ایران خارج شده است، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریانهای نو» جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.
به نقل از رسانهها، بخش رقابتی «جریانهای نو» در جشنواره بینالمللی فیلم بوسان، فیلم اول یا دوم کارگردانان نوظهور آسیایی را ارزیابی میکند و در نهایت هیئت داوران دو فیلم برنده را انتخاب میکنند که هر کدام یک جایزه نقدی ۳۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد.
محمد رسولاف پس از فیلمبرداری مخفیانه فیلم «دانه انجیر معابد» و همزمان با دریافت حکم هشت سال زندان و شلاق، ایران را پنهانی ترک کرد و در حال حاضر ساکن هامبورگ آلمان است.
اما حضور رسولاف در جشنواره بوسان کره جنوبی با موانعی نیز همراه است، چون آقای رسولاف گذرنامه ندارد و معلوم نیست که آیا میتواند با اوراق مسافرتی فعلی خود، اتحادیه اروپا را ترک کند یا خیر.
این در حالیست که یکی از سخنگویان جشنواره فیلم بوسان روز سهشنبه ۳۰ مرداد به وبسایت «اسکریندیلی» گفت که این جشنواره در حال تلاش برای مدیریت برنامه سفر آقای رسولاف است، اما هیچ چیز روشن نیست.
بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم بوسان از دوم تا یازدهم اکتبر برگزار خواهد شد.
فیلم «دانه انجیر معابد» محمد رسولاف در ماه مه امسال در جشنواره کن فرانسه برای اولین بار به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت داوران بخش اصلی را بهدست آورد.
همچنین هفته گذشته اعلام شد این فیلم سینمایی به عنوان یکی از ۱۳ نامزد آلمان برای معرفی به جوایز اسکار ۲۰۲۵ در رشته بهترین فیلم بینالمللی انتخاب شده است.
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- جشنواره بوسان به فیلم شهرام مکری جایزه داد
- در افتتاحیه جشنواره بوسان؛ جایزه کارگردان سال آسیا به جعفر پناهی اهدا شد
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- «بدون مجوز» در جشنواره فیلم بوسان روی پرده میرود
- فیلم شهرام مکری در بخش رقابتی جشنواره بوسان
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- آکادمی فیلم آلمان برگزیدگانش را شناخت؛ «دانه انجیر معابد» لولای نقرهای گرفت/ میثاق زارع بهترین بازیگر شد
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





