در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که ملاک بازیگرانش درست باشد.
به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی در خصوص بیکاری پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: این مسئله٬ به علت کم کاری عوامل صنعت بازیگری است و جز این علت خاصی ندارد. هنگامی که کار کم تولید شود یک عدهای خانه نشین میشوند و این مسئله طبیعی است. بیکاری فقط برای دیگران نیست٬ بیکاری برای جامعه هنری هم وجود دارد.
او همچنین در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقه مند به حیطه بازیگری اظهار داشت: بازیگران جوان در این عرصه٬ ملاک بینظمی و بیهویتی دارند. هرکسی فکر میکند٬ میتواند کاری انجام بدهد تا وارد این عرصه شود. در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که حالا بخواهد٬ ملاک بازیگرانش درست باشد.
قاسمی در ادامه پیرامون موانع موجود بر سر راه جوانان تازه کار عرصه بازیگری افزود: هیچ مانعی بر سر راهشان وجود ندارد. جوانان٬ خودشان میایند وارد این عرصه میشوند و کارخودشان را انجام میدهند و میروند.
او پیرامون ارزیابی عملکرد جوانان در سینما و تلویزیون تصریح کرد: اگر جوانان بتوانند یاد بگیرند و در این یادگیری موفق عمل کنند٬ در این عرصه ماندگار هستند ولی اگر یاد نگیرند و نتوانند خوب عمل کنند از این عرصه میروند. مانند بسیاری از بازیگران دیگر که آمدند و رفتند. عملکرد جوانان به خودشان بستگی دارد ما نمیدانیم این بازیگری که امروز آمده است٬ میماند یا نه.
این بازیگر پیرامون ملاک انتخاب نقش در فیلم و سریال اظهار داشت: من هیچ معیار و ملاکی برای انتخاب نقش ندارم و هیچ معیاری در حال حاضر مهم نیست. اگر کاری پیشنهاد بدهند ما انجام میدهیم٬ اگر هم کاری نباشد٬ خونه نشین میشویم چون انتخابی نداریم٬ الویتی هم برای انتخاب نقش نداریم. در زمان حال٬ اینطور نیست که ما ده تا پیشنهاد کار داشته باشیم و بخواهیم از میان آنها انتخاب کنیم. هرکسی هم که میگوید اولویت برای من کارگردان یا سناریو است٬ شعار میدهد.
قاسمی در پایان درخصوص فعالیت در تئاتر گفت: تئاتر در حال حاضر در اتاقکهای خصوصی اجرا میشود٬ نه سالن دارد نه متن تاثیرگذار و مناسب و نه تماشاچیهایی که تماشا کنند و حتی هویت هم ندارد. من اصلا به این تئاتر علاقهای ندارم و فعالیت نمیکنم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصویربرداری سریال «حکم رشد» ادامه دارد/ تدوین همزمان
- «حبس مجرد» با بازی ثریا قاسمی کلید خورد
- خبرهایی از فیلم «حرف آخر»/ معرفی بازیگران
- رونمایی از «بانو» با حضور ثریا قاسمی
- ثریا قاسمی چگونه از کسب جایزه آسیاپاسفیک مطلع شد؟
- نقشآفرینی ثریا قاسمی با گریمی متفاوت در یک فیلم سینمایی + عکس
- مادرانی که در قاب سینمای ایران ماندگار شدند / از رقیه چهرهآزاد و نادره تا جمیله شیخی
- ثریا قاسمی و مریم امیرجلالی جلوی دوربین «هیات مدیره» رفتند
- ثریا قاسمی در گفتوگو با سینماسینما/ اگر در جشنواره فجر فیلم هم داشته باشم، در این رویداد حاضر نخواهم شد
- برترینهای یازدهمین جشن منتقدان سینمایی
- آرایش در نزدیکى جبهه ها!
- ثریا قاسمی در پاسخ به سینماسینما/ دیگر زمان آن نیست که دنبال خودنمایی باشم
- اعتراض تلویحی ثریا قاسمی به داوری جشنواره فیلم فجر
- اشاره حامد بهداد به نادیده گرفته شدن بازیاش در «سد معبر»
- توضیح نجفی درباره حواشی جشنواره فجر/ گوشی ثریا قاسمی خاموش بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش