در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که ملاک بازیگرانش درست باشد.
به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی در خصوص بیکاری پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: این مسئله٬ به علت کم کاری عوامل صنعت بازیگری است و جز این علت خاصی ندارد. هنگامی که کار کم تولید شود یک عدهای خانه نشین میشوند و این مسئله طبیعی است. بیکاری فقط برای دیگران نیست٬ بیکاری برای جامعه هنری هم وجود دارد.
او همچنین در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقه مند به حیطه بازیگری اظهار داشت: بازیگران جوان در این عرصه٬ ملاک بینظمی و بیهویتی دارند. هرکسی فکر میکند٬ میتواند کاری انجام بدهد تا وارد این عرصه شود. در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که حالا بخواهد٬ ملاک بازیگرانش درست باشد.
قاسمی در ادامه پیرامون موانع موجود بر سر راه جوانان تازه کار عرصه بازیگری افزود: هیچ مانعی بر سر راهشان وجود ندارد. جوانان٬ خودشان میایند وارد این عرصه میشوند و کارخودشان را انجام میدهند و میروند.
او پیرامون ارزیابی عملکرد جوانان در سینما و تلویزیون تصریح کرد: اگر جوانان بتوانند یاد بگیرند و در این یادگیری موفق عمل کنند٬ در این عرصه ماندگار هستند ولی اگر یاد نگیرند و نتوانند خوب عمل کنند از این عرصه میروند. مانند بسیاری از بازیگران دیگر که آمدند و رفتند. عملکرد جوانان به خودشان بستگی دارد ما نمیدانیم این بازیگری که امروز آمده است٬ میماند یا نه.
این بازیگر پیرامون ملاک انتخاب نقش در فیلم و سریال اظهار داشت: من هیچ معیار و ملاکی برای انتخاب نقش ندارم و هیچ معیاری در حال حاضر مهم نیست. اگر کاری پیشنهاد بدهند ما انجام میدهیم٬ اگر هم کاری نباشد٬ خونه نشین میشویم چون انتخابی نداریم٬ الویتی هم برای انتخاب نقش نداریم. در زمان حال٬ اینطور نیست که ما ده تا پیشنهاد کار داشته باشیم و بخواهیم از میان آنها انتخاب کنیم. هرکسی هم که میگوید اولویت برای من کارگردان یا سناریو است٬ شعار میدهد.
قاسمی در پایان درخصوص فعالیت در تئاتر گفت: تئاتر در حال حاضر در اتاقکهای خصوصی اجرا میشود٬ نه سالن دارد نه متن تاثیرگذار و مناسب و نه تماشاچیهایی که تماشا کنند و حتی هویت هم ندارد. من اصلا به این تئاتر علاقهای ندارم و فعالیت نمیکنم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصویربرداری سریال «حکم رشد» ادامه دارد/ تدوین همزمان
- «حبس مجرد» با بازی ثریا قاسمی کلید خورد
- خبرهایی از فیلم «حرف آخر»/ معرفی بازیگران
- رونمایی از «بانو» با حضور ثریا قاسمی
- ثریا قاسمی چگونه از کسب جایزه آسیاپاسفیک مطلع شد؟
- نقشآفرینی ثریا قاسمی با گریمی متفاوت در یک فیلم سینمایی + عکس
- مادرانی که در قاب سینمای ایران ماندگار شدند / از رقیه چهرهآزاد و نادره تا جمیله شیخی
- ثریا قاسمی و مریم امیرجلالی جلوی دوربین «هیات مدیره» رفتند
- ثریا قاسمی در گفتوگو با سینماسینما/ اگر در جشنواره فجر فیلم هم داشته باشم، در این رویداد حاضر نخواهم شد
- برترینهای یازدهمین جشن منتقدان سینمایی
- آرایش در نزدیکى جبهه ها!
- ثریا قاسمی در پاسخ به سینماسینما/ دیگر زمان آن نیست که دنبال خودنمایی باشم
- اعتراض تلویحی ثریا قاسمی به داوری جشنواره فیلم فجر
- اشاره حامد بهداد به نادیده گرفته شدن بازیاش در «سد معبر»
- توضیح نجفی درباره حواشی جشنواره فجر/ گوشی ثریا قاسمی خاموش بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





