در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که ملاک بازیگرانش درست باشد.
به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی در خصوص بیکاری پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: این مسئله٬ به علت کم کاری عوامل صنعت بازیگری است و جز این علت خاصی ندارد. هنگامی که کار کم تولید شود یک عدهای خانه نشین میشوند و این مسئله طبیعی است. بیکاری فقط برای دیگران نیست٬ بیکاری برای جامعه هنری هم وجود دارد.
او همچنین در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقه مند به حیطه بازیگری اظهار داشت: بازیگران جوان در این عرصه٬ ملاک بینظمی و بیهویتی دارند. هرکسی فکر میکند٬ میتواند کاری انجام بدهد تا وارد این عرصه شود. در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که حالا بخواهد٬ ملاک بازیگرانش درست باشد.
قاسمی در ادامه پیرامون موانع موجود بر سر راه جوانان تازه کار عرصه بازیگری افزود: هیچ مانعی بر سر راهشان وجود ندارد. جوانان٬ خودشان میایند وارد این عرصه میشوند و کارخودشان را انجام میدهند و میروند.
او پیرامون ارزیابی عملکرد جوانان در سینما و تلویزیون تصریح کرد: اگر جوانان بتوانند یاد بگیرند و در این یادگیری موفق عمل کنند٬ در این عرصه ماندگار هستند ولی اگر یاد نگیرند و نتوانند خوب عمل کنند از این عرصه میروند. مانند بسیاری از بازیگران دیگر که آمدند و رفتند. عملکرد جوانان به خودشان بستگی دارد ما نمیدانیم این بازیگری که امروز آمده است٬ میماند یا نه.
این بازیگر پیرامون ملاک انتخاب نقش در فیلم و سریال اظهار داشت: من هیچ معیار و ملاکی برای انتخاب نقش ندارم و هیچ معیاری در حال حاضر مهم نیست. اگر کاری پیشنهاد بدهند ما انجام میدهیم٬ اگر هم کاری نباشد٬ خونه نشین میشویم چون انتخابی نداریم٬ الویتی هم برای انتخاب نقش نداریم. در زمان حال٬ اینطور نیست که ما ده تا پیشنهاد کار داشته باشیم و بخواهیم از میان آنها انتخاب کنیم. هرکسی هم که میگوید اولویت برای من کارگردان یا سناریو است٬ شعار میدهد.
قاسمی در پایان درخصوص فعالیت در تئاتر گفت: تئاتر در حال حاضر در اتاقکهای خصوصی اجرا میشود٬ نه سالن دارد نه متن تاثیرگذار و مناسب و نه تماشاچیهایی که تماشا کنند و حتی هویت هم ندارد. من اصلا به این تئاتر علاقهای ندارم و فعالیت نمیکنم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصویربرداری سریال «حکم رشد» ادامه دارد/ تدوین همزمان
- «حبس مجرد» با بازی ثریا قاسمی کلید خورد
- خبرهایی از فیلم «حرف آخر»/ معرفی بازیگران
- رونمایی از «بانو» با حضور ثریا قاسمی
- ثریا قاسمی چگونه از کسب جایزه آسیاپاسفیک مطلع شد؟
- نقشآفرینی ثریا قاسمی با گریمی متفاوت در یک فیلم سینمایی + عکس
- مادرانی که در قاب سینمای ایران ماندگار شدند / از رقیه چهرهآزاد و نادره تا جمیله شیخی
- ثریا قاسمی و مریم امیرجلالی جلوی دوربین «هیات مدیره» رفتند
- ثریا قاسمی در گفتوگو با سینماسینما/ اگر در جشنواره فجر فیلم هم داشته باشم، در این رویداد حاضر نخواهم شد
- برترینهای یازدهمین جشن منتقدان سینمایی
- آرایش در نزدیکى جبهه ها!
- ثریا قاسمی در پاسخ به سینماسینما/ دیگر زمان آن نیست که دنبال خودنمایی باشم
- اعتراض تلویحی ثریا قاسمی به داوری جشنواره فیلم فجر
- اشاره حامد بهداد به نادیده گرفته شدن بازیاش در «سد معبر»
- توضیح نجفی درباره حواشی جشنواره فجر/ گوشی ثریا قاسمی خاموش بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





