آزاده باقری: ستاره مشهور سینما، کم حرف، کم حاشیه، گزیده کار؛ اما همچنان محبوب. پارسا پیروزفر از همان سالهای ابتدایی کارش در دهه ۷۰ و با بازی در سریال پربیننده «در پناه تو» توانست خود را به عنوان بازیگری توانمند در کنار دیگر ستارههای آن دوران به مخاطب معرفی کند و حالا نیز در تازهترین ساختههای سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی و سریال نمایش خانگی «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده موفق شده بر محبوبیت و قابلیتهای بازیگری خود بیافزاید.
پارسا پیروزفر هم در قاب تلویزیون، هم بر روی پرده سینما و هم در شبکههای خانگی عملکرد قابل قبولی نسبت به ستاره بودناش دارد از این رو با به روی صحنه رفتن هر کدام از آنها به محبوبیتاش در میان افکار عمومی بیش از گذشته افزوده شده است. اتفاقی که وقتی بر روی صحنه تئاتر رفت نیز نشان داد میتواند نظرها را به سمت این هنر که شاید نسبت به دیگر رسانهها دارای طرفدار و مخاطب کمتری دارد جلب کند.
با وجود آنکه پارسا پیروزفر در سریالهایی همچون «در پناه تو» و «در قلب من» حمید لبخنده، «سفر سبز» محمدحسین لطیفی و «در چشم باد» مسعود جعفری جوزانی به شهرت و محبوبیت رسید؛ اما بیشتر تمرکز او به عنوان بازیگر در سینما و تئاتر بود تا اینکه در سریال «یاغی» ساخته محمد کارت بار دیگر نه در تلویزیون اما در شبکه خانگی در سریال بازی کرد. سریالی که با ورود او در نقش بهمن توانست مخاطبهای بسیاری را به سمت آن بکشاند. نقش جذابی که در ظاهر مثبت بود؛ اما در عین حال مشخص شد با همان ظاهر مثبت به دنبال سوءاستفاده بوده و بازی جذاباش توانست برای تماشگر بسیار باورپذیر باشد و او را بپذیرند.
این روزها نیز پارسا پیروزفر در سینما در نقش مولانا بر روی پردههای سینماست و در شبکه خانگی نیز سریال «در انتهای شب» را دارد. سریالی که هنوز قسمتهای نخست آن پخش شده و پیروزفر در نقش بهنام، همسری که اسیر وضعیت اقتصادی شده و همین موضوع رابطه زناشوییشان را خدشه دار کرده است خوب ظاهر شده و باز هم مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. او به خوبی توانسته از پس این نقش نیز برآید و هیچ یادآوری نسبت به نقشهای قبلیاش حتی «یاغی» نداشته باشد و همین موضوع نقطه قوت این بازیگر توانمند است. او نشان داده در کنار ظاهری که به عنوان سوپراستار دارد توانایی بازیگری بالایی نیز دارد که همین موضوع، امتیاز عملکرد بالایی را به او میدهد و انتظار میرود همچنان در این مسیر پیش برود.
پارسا پیروزفر بازیگر توانمند و خوبی است. چون با وجود نظرات متفاوت درباره بازی در نقش مولانا توانسته رضایت طیف زیادی از مخاطبان را جلب کند و این موضوع بدان معناست که توانسته از پس این نقش تاریخی هم برآید. در صورتی که در کارنامه او تا کنون بازی در نقش تاریخی نبوده؛ اما نشان داد میتواند در نقشهای تاریخی نیز ایفای نقش قابل قبولی داشته باشد.
پارسا پیروزفر با توجه به قابلیتهایی که در خود دارد و به دلیل محبوبیتاش همچنان میتواند وزنه خوبی برای فیلم و سریالهایی باشد که در آینده ساخته و تولید خواهد شد و جای امیدواری دارد این چرخ همچنان در حال چرخیدن باشد و از او آثار درخشانتری به یادگار بماند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود