آزاده باقری: ستاره مشهور سینما، کم حرف، کم حاشیه، گزیده کار؛ اما همچنان محبوب. پارسا پیروزفر از همان سالهای ابتدایی کارش در دهه ۷۰ و با بازی در سریال پربیننده «در پناه تو» توانست خود را به عنوان بازیگری توانمند در کنار دیگر ستارههای آن دوران به مخاطب معرفی کند و حالا نیز در تازهترین ساختههای سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی و سریال نمایش خانگی «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده موفق شده بر محبوبیت و قابلیتهای بازیگری خود بیافزاید.
پارسا پیروزفر هم در قاب تلویزیون، هم بر روی پرده سینما و هم در شبکههای خانگی عملکرد قابل قبولی نسبت به ستاره بودناش دارد از این رو با به روی صحنه رفتن هر کدام از آنها به محبوبیتاش در میان افکار عمومی بیش از گذشته افزوده شده است. اتفاقی که وقتی بر روی صحنه تئاتر رفت نیز نشان داد میتواند نظرها را به سمت این هنر که شاید نسبت به دیگر رسانهها دارای طرفدار و مخاطب کمتری دارد جلب کند.
با وجود آنکه پارسا پیروزفر در سریالهایی همچون «در پناه تو» و «در قلب من» حمید لبخنده، «سفر سبز» محمدحسین لطیفی و «در چشم باد» مسعود جعفری جوزانی به شهرت و محبوبیت رسید؛ اما بیشتر تمرکز او به عنوان بازیگر در سینما و تئاتر بود تا اینکه در سریال «یاغی» ساخته محمد کارت بار دیگر نه در تلویزیون اما در شبکه خانگی در سریال بازی کرد. سریالی که با ورود او در نقش بهمن توانست مخاطبهای بسیاری را به سمت آن بکشاند. نقش جذابی که در ظاهر مثبت بود؛ اما در عین حال مشخص شد با همان ظاهر مثبت به دنبال سوءاستفاده بوده و بازی جذاباش توانست برای تماشگر بسیار باورپذیر باشد و او را بپذیرند.
این روزها نیز پارسا پیروزفر در سینما در نقش مولانا بر روی پردههای سینماست و در شبکه خانگی نیز سریال «در انتهای شب» را دارد. سریالی که هنوز قسمتهای نخست آن پخش شده و پیروزفر در نقش بهنام، همسری که اسیر وضعیت اقتصادی شده و همین موضوع رابطه زناشوییشان را خدشه دار کرده است خوب ظاهر شده و باز هم مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. او به خوبی توانسته از پس این نقش نیز برآید و هیچ یادآوری نسبت به نقشهای قبلیاش حتی «یاغی» نداشته باشد و همین موضوع نقطه قوت این بازیگر توانمند است. او نشان داده در کنار ظاهری که به عنوان سوپراستار دارد توانایی بازیگری بالایی نیز دارد که همین موضوع، امتیاز عملکرد بالایی را به او میدهد و انتظار میرود همچنان در این مسیر پیش برود.
پارسا پیروزفر بازیگر توانمند و خوبی است. چون با وجود نظرات متفاوت درباره بازی در نقش مولانا توانسته رضایت طیف زیادی از مخاطبان را جلب کند و این موضوع بدان معناست که توانسته از پس این نقش تاریخی هم برآید. در صورتی که در کارنامه او تا کنون بازی در نقش تاریخی نبوده؛ اما نشان داد میتواند در نقشهای تاریخی نیز ایفای نقش قابل قبولی داشته باشد.
پارسا پیروزفر با توجه به قابلیتهایی که در خود دارد و به دلیل محبوبیتاش همچنان میتواند وزنه خوبی برای فیلم و سریالهایی باشد که در آینده ساخته و تولید خواهد شد و جای امیدواری دارد این چرخ همچنان در حال چرخیدن باشد و از او آثار درخشانتری به یادگار بماند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





