محمد تاجیک :
چند وقت پیش انتقاد تند یکی از منتقدان سینما درباره پوستر یکی از فیلمهای اکران سینما ، را در صفحه اینستاگرامم منتشر کردم.مشاور رسانه ای همان فیلم ، چند روز بعد به من زنگ زد و شروع کرد به گلایه کردن از اینکه چرا چنین مطلبی کار کرده ام و مدعی بود که منتقدان صلاحیت اظهار نظر درباره پوستر یک فیلم را ندارند و گرافیست ها باید درباره پوستر این فیلم نظر بدهند .ادعایی که بسیار عجیب بود.
به این دوست عزیز که تعصب عجیبی به این فیلم داشت توضیح دادم که الان همه درباره همه چیز اظهار نظر می کنند و نمی توانیم بگوییم که مثلا منتقدان سینما، حق ندارند درباره پوستر فیلم نظر بدهند و فقط باید گرافیستها نظر بدهند .
بعد هم اشاره کردم پوستر جشنواره فیلم فجر ، با آن جایگاه و عظمتش ، هرسال که منتشر می شود با انواع و اقسام اظهار نظرها و واکنش ها و نقدهای تند و تیز مواجه می شود و کسی نمی گوید که باید حتما گرافیستها نظر بدهند!
جالب است چند وقت پیش پژمان موسوی دوست روزنامه نگارم ، استوری تندی در انتقاد از پوستر مست عشق ساخته حسن فتحی منتشر کرده بود که بعدها که در راستای دیپلماسی صله رحم ، با حسن فتحی دیدار داشتم باصراحت تاکید کرد که نقد پژمان موسوی درباره پوستر فیلم مست عشق درست بوده است .
امروز که روابط عمومی جشنواره فیلم فجر خبری منتشر کرد که پوستر جشنواره تا دقایق دیگری رونمایی می شود ، حدس زدم که مثل هر سال ، پوستر جشنواره با انواع و اقسام داوری ها و قضاوت ها و انتقادها واعتراض ها مواجه خواهد شد و حدسم هم دقیقا درست از آب در آمد .سالهاست که این حواسی برای پوستر جشنواره به وجود می آید.
کلا آنقدر که به پوستر جشنواره اعتراض می شود به داوری جشنواره اعتراض نمی شود .اتفاقا خواندن نقدهای پوستر جشنواره برایم خیلی جذاب بود و توصیفهای بامزه و جالبی در انتقاد از آن صورت گرفته بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- هیچی ازش نمونده جز یه سایه*
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- آرای یک منتقد به برترینهای سینما در سال ۲۰۲۴
- رونمایی از سامانه مصاحبه آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی توسط همراه اول در تلکام ۲۰۲۴
- همراه اول در سه بخش مجزا، غرفه برتر نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ شد
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی