محمد تاجیک :
چند وقت پیش انتقاد تند یکی از منتقدان سینما درباره پوستر یکی از فیلمهای اکران سینما ، را در صفحه اینستاگرامم منتشر کردم.مشاور رسانه ای همان فیلم ، چند روز بعد به من زنگ زد و شروع کرد به گلایه کردن از اینکه چرا چنین مطلبی کار کرده ام و مدعی بود که منتقدان صلاحیت اظهار نظر درباره پوستر یک فیلم را ندارند و گرافیست ها باید درباره پوستر این فیلم نظر بدهند .ادعایی که بسیار عجیب بود.
به این دوست عزیز که تعصب عجیبی به این فیلم داشت توضیح دادم که الان همه درباره همه چیز اظهار نظر می کنند و نمی توانیم بگوییم که مثلا منتقدان سینما، حق ندارند درباره پوستر فیلم نظر بدهند و فقط باید گرافیستها نظر بدهند .
بعد هم اشاره کردم پوستر جشنواره فیلم فجر ، با آن جایگاه و عظمتش ، هرسال که منتشر می شود با انواع و اقسام اظهار نظرها و واکنش ها و نقدهای تند و تیز مواجه می شود و کسی نمی گوید که باید حتما گرافیستها نظر بدهند!
جالب است چند وقت پیش پژمان موسوی دوست روزنامه نگارم ، استوری تندی در انتقاد از پوستر مست عشق ساخته حسن فتحی منتشر کرده بود که بعدها که در راستای دیپلماسی صله رحم ، با حسن فتحی دیدار داشتم باصراحت تاکید کرد که نقد پژمان موسوی درباره پوستر فیلم مست عشق درست بوده است .
امروز که روابط عمومی جشنواره فیلم فجر خبری منتشر کرد که پوستر جشنواره تا دقایق دیگری رونمایی می شود ، حدس زدم که مثل هر سال ، پوستر جشنواره با انواع و اقسام داوری ها و قضاوت ها و انتقادها واعتراض ها مواجه خواهد شد و حدسم هم دقیقا درست از آب در آمد .سالهاست که این حواسی برای پوستر جشنواره به وجود می آید.
کلا آنقدر که به پوستر جشنواره اعتراض می شود به داوری جشنواره اعتراض نمی شود .اتفاقا خواندن نقدهای پوستر جشنواره برایم خیلی جذاب بود و توصیفهای بامزه و جالبی در انتقاد از آن صورت گرفته بود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت
- همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفت و گاز تفاهمنامه امضا کردند
- همراه اول و دانشگاه علموفرهنگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته