فیلم «درخت خاموش» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم همیلتون نیویورک ۲۰۲۲ شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیهکنندگی علی نوری اسکویی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم همیلتون نیویورک ۲۰۲۲ شد.
جایزه بهترین فیلم چهاردهمین دوره جشنواره فیلم همیلتون نیویورک، ۱۸ امین جایزه اصلی فیلم «درخت خاموش» است. این فیلم پیش از این برنده جوایزی همچون جایزه توپ طلایی جشنواره بینالمللی فیلم آدانا، سه جایزه اصلی جشنواره فیلم پانوراما بالکان، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم داستانی از جشنواره فیلم هنرهای زیبا FAFF، بهترین فیلم از جشنواره فیلم برمن، بهترین فیلم جایزه فیلم لندن سیتی، بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم نپال و… شده بود.
«درخت خاموش» که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، بخش سینمایی شبکه TRT ترکیه و همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ترکیه در کشور ترکیه ساخته شده است، درباره زندگی نویسندهای به نام حیاتی است که در نگارش داستان جدیدش شدیدا دچار درماندگی شده و همزمان در زندگی خانوادگی دچار مشکلات فراوانی شده که او را در مرز جدایی از همسرش قرار داده است، اما کنکاش او در زندگی گذشته پدرش و درخت گردوی خانه پدری او که راز مهمی را در خود دارد، مسیر زندگی حیاتی را دگرگون میکند.»
این فیلم که پیش از این در ترکیه اکران شده است، به زودی در ایران هم اکران خواهد شد.
عوامل اصلی فیلم سینمایی «درخت خاموش» عبارتند از: کارگردان: فایسال سویسال، تهیه کننده و مدیر هنری: علی نوری اسکویی، بازیگران: سردار اورچین، سزین آکباش اوغلو، مرت یاووزکان و کوبرا کیپ، تدوین: مصطفی خرقه پوش، صداگذاری: محسن روشن و محمد جواهری زاده، موسیقی: پیام آزادی، مدیر فیلمبرداری: ودات اوزدمیر، طراحی و اصلاح رنگ: هوتن حق شناس، جلوههای ویژه: یاسین الله دادیان، مدیر تولید: پروانه زبانفهم، مشاور رسانهای: زهرا نجفی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲۵ جایزه بینالمللی در کارنامه فیلم «درخت خاموش»
- عصیان ساقههای خشکیده/ نگاهی به فیلم «درخت خاموش»
- «درخت خاموش» از سن دیگو آمریکا جایزه گرفت
- در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «درخت خاموش» مطرح شد: هنر زاییده رنج است/ سریالهای ترکیهای اصلاً شبیه واقعیت جامعه ترکیه نیست
- در مراسم افتتاحیه فیلم «درخت خاموش» مطرح شد؛ اگر سینما یک جا بماند موجب مرگ و انحطاط است/ تحقق یک رویا در گروه سینمایی هنر و تجربه
- «درخت خاموش» در گروه هنر و تجربه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- «درخت خاموش» در فهرست نامزدهای اسکار ترکیه قرار گرفت
- آغاز اکران همزمان فیلم «درخت خاموش» در ایران و چین
- جایزه بهترین فیلم MFA به «درخت خاموش» رسید
- آغاز اکران «درخت خاموش» در ترکیه
- افتتاح «روز انیمیشن» جشنواره کن با یک فیلم ایرانی
- کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت»: معذرت می خواهم که گفتید نمی فهمند اما گوش نکردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





