فیلم «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق از ایران برنده جایزه اصلی بخش «جریان نو» بیستمین جشنواره بینالمللی فیلم پوسان شد.
به گزارش «سینماسینما»، داوران بخش مسابقه «جریان نو» این دوره جشنواره فیلم پوسان به ریاست سیلویا چانگ بازیگر، کارگردان و فیلمنامهنویس تایوانی، شنبه صبح در یک نشست مطبوعاتی، اسامی برندگان این بخش را اعلام کردند.
به گزارش ورایتی، جایزه اصلی بخش «جریان نو» به طور مشترک به «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق کارگردان ایرانی و «درخت گردو» به کارگردانی یرلان نورموخامبتوف از قزاقستان اعطاء شد.
«ممیرو» به تهیهکنندگی رضا محقق و مجید برزگر، داستان انسانی را روایت میکند که در طول زندگیاش بازخورد اعمال خود را پس میدهد. این فیلم در زبان لری به معنای «نامیرا» است و میثم فرهومند نقش اصلی آن را ایفا کرده است.
«ممیرو» دومین فیلم محقق بعد از «او خوب سنگ میزند» است. فیلم جدید او روز جمعه نیز در پوسان برنده جایزه فیپرشی شد. «ممیرو» تنها چهار دقیقه دیالوگ دارد.
«درخت گردو» درباره زندگی روزمره در یک ده کوچک است. این اولین فیلم بلند داستانی نورموخامبتوف است.
چانگ درباره «ممیرو» گفت: «ممیرو» یک نمونه فوقالعاده از قصهگویی تصویری و مملو از احساس است. فیلم تا حدی درباره چگونه مردن است، اما بیشتر درباره چگونه زنده ماندن است و اینکه در مقام انسان چگونه شرف خود را حفظ کنیم. «ممیرو» یک فیلم زیباست.
جوایز سونجی دیگر بخش مسابقه جشنواره پوسان نیز به طور مشترک به فیلم کرهای «خاطرات شرمآور» به کارگردانی لی ایون-جیونگ و «در نیا» به کارگردانی لاو کک هوات از تایوان اعطاء شد.
برندگان جوایز خود را شنبه غروب در مراسم اختتامیه پیش از نمایش فیلم چینی «فریاد کوهستان» دریافت میکنند.
سال گذشته نیز فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی از ایران به طور مشترک با یک فیلم کرهای برنده جایزه اصلی بخش «جریان نو» شد. اصغر فرهادی کارگردان ایرانی رئیس داوران این بخش بود.
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





