
بازیگر نام آشنای عرصه بازیگری از رئیس جدید سازمان سینمایی درخواستهایی را مطرح کرد.
رضا رویگری به مناسبت برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو حضور پیدا کرد و درباره اوضاع این روزهای سینما صحبت هایی را مطرح کرد.
رضا رویگری درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: «برگزاری جداگانه جشنواره جهانی فجر امکانات بیشتری را در اختیار جشنواره جهانی قرار میدهد و به حضور کشورهای بیشتر در این رویداد میانجامد.»
او افزود: «من در کل با برگزاری جشنواره موافق بودم زیرا زمانی که در عرصه تئاتر فعالیت میکردم از طریق رفتن به جشنوارههای دیگر آثار افراد مختلف را میدیدم و آنها نیز از همین طریق آثار من را تماشا میکردند و جشنوارهها این ارتباط دو سویه را برقرار میکنند.»
این بازیگر پیشکسوت همچنین اظهار داشت: «تبادل افکار از جنبههای مثبت جشنوارهها به حساب میآید.»
رویگری درباره انتظارش از محمدمهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی و مطالباتش به عنوان یک هنرمند از او نیز توضیح داد: «من نمیدانم با توجه به اینکه برخی از مباحث قانونی است آیا حیدریان میتواند آن چیزی را که من میگویم عملی کند؟ به هر حال دلم میخواهد دست نویسندگان و کارگردانان بازتر بشود تا در این شرایطی که سینمای ایران در سطح جهان مطرح شده و جشنوارهای نیست که درخشش آن متعلق به فیلمهای ایرانی نباشد، فیلمی را بسازند که بتواند سینمای کشورمان را جهانیتر بکند.»
وی افزود: «به نظر من بهتر است حالا که سینمای ما مطرح شده اجازه بدهند بچهها با آرامش خاطر بیشتری کار کنند.»
این بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان گفت: «ما هم به عنوان هنرمند خواستههایی داریم و آن این است که دستمان تا اندازهای باز باشد تا خودمان را سانسور نکنیم زیرا خودسانسوری خیلی بد است.»
رویگری در پایان گفت: «ما هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و بازیگران خوبی داریم که بدون امکانات فعالیت میکنند. درخواست من این است که مدیران به امکاناتی که سینما به آنها نیاز دارد رسیدگی کنند و بدانند هنرمند اگر تأمین نباشد ممکن است نقشهایی را که دوست ندارد قبول کند زیرا قدرت مسائل روزمره زیاد است.»
منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- رئیس سازمان سینمایی: مشکلات رضا رویگری به زودی مرتفع میشود
- در اهمیت راهاندازیِ خانه سالمندانِ مخصوص هنرمندان
- بازیگر سینما از آسایشگاه کهریزک ویدیو داد/ رضا رویگری: حلالم کنید
- تقدیر از رضا رویگری در موزه سینما/ بهترین کار سینماییام را «بوتیک» میدانم
- رضا رویگری: فیلمنامههای ضعیف مهمترین معضل سینمای ایران است
- گلهمندی رضا رویگری از پرداخت نشدن دستمزدهایش/ طلبهایم را نمیتوانم بگیرم
- رضا رویگری با “حسن کچل” به تئاتر بازمیگردد
- حریم شخصی و یک سؤال/یادداشتی از رضا رویگری
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- رضا رویگری: احمدینژاد عیادتم آمد، افطاریاش رفتم
- اظهارنظر عجیب رضا رویگری درباره میرباقری/ او اسکورسیزی ایران است
- گلایهمندی رضا رویگری از بیتوجهی همکارانش و مسئولان
- «زهرمار» جواد رضویان ۱۳ مرداد کلید میخورد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





