بنا بر دستورالعمل مقامات چینی، تمام آثار سینمایی برای کاهش ریسک شیوع کرونا میبایست زیر ۲ ساعت باشند و این در حالیست که زمان «تنت» نولان ۱۵۰ دقیقه است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیوایر، دردسرهای اکران آخرین ساخته کریستوفر نولان یعنی «تنت – Tenet» در این روزهای کرونایی کم بود، حالا مشکلی جدید دیگری برای نمایش این فیلم در بازار بزرگ چین به وجود آمده و آن مدت زمان طولانی این اثر است.
بنا بر خبری که چند روز پیش منتشر شد، مقامات چینی به سالنداران این کشور در مناطق کمریسک اجازه دادهاند تا نمایش فیلمهای سینمایی را از ۲ روز دیگر یعنی ۲۰ جولای آغاز کنند، اما این مجوز یک شرط دارد و آن اینست که برای به حداقل رساندن حضور تماشاگران در کنار هم، طول آثار پخش شده میبایست کمتر از ۲ ساعت باشد.
اکشن جاسوسی «تنت» که اکران آن برای ۱۲ آگوست برنامهریزی شده است، مدت زمانی برابر با ۱۵۰ دقیقه دارد و این بدین معناست که ساخته نولان نیم ساعت بیشتر از حد مجاز مجوز مقامات چینی است.
البته لازم به ذکر است که اساسا مسئولان سینمای چین هنوز مجوزی برای نمایش این فیلم – فارغ از محدودیتهای مربوط به کرونا – صادر نکردهاند، اما به هر حال سینمای این کشور همواره بازاری مهم برای آثار نولان بوده است و ۳ فیلم آخر او بین ۸ تا ۱۸ درصد از فروش جهانی خود را از گیشههای این کشور به دست آورده است. در این میان فیلم حماسی و علمی-تخیلی «میان ستارهای» با فروشی برابر با ۱۲۲ میلیون دلار از ۶۶۸ میلیون فروش جهانی آن در چین، بالاترین مقام از این حیث را دارد.
کمپانی برادران وارنر هنوز راجع به این موضوع و احتمال تاثیرپذیری «تنت» از این قانون حرفی به میان نیاورده است.
کوتاه شدن و سانسور فیلمهای آمریکایی در چین موضوع تازهای نیست، اما باور اینکه نولان حاضر شود فیلم خود را برای تبعیت از قانون چینیها به دست تیغ جراحی بسپارد، سخت و دور از ذهن است.
«دولیتل» کمپانی یونیورسال و «بلادشات» سونی قرار است از ۲۴ جولای در چین به نمایش درآیند و به دنبال آنها «۱۹۱۷» اکران خواهد شد. «مولان» دیزنی که انتظار میرود در چین بازدهی بالایی داشته باشد قرار است اکران جهانی خود را از ۲۱ آگوست آغاز کند ولی مقامات چینی هنوز مجوزی برای نمایش آن در این کشور صادر نکردهاند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- حمایت نولان از ژانر وحشت/ «اوپنهایمر» هم ترسناک بود
- معرفی برندگان گلدن گلوب/ کریستوفر نولان بهترین کارگردان شد/ ۵ جایزه برای «اوپنهایمر»
- تطهیر نه چندان موفق یک اتفاق شوم/ هدف هالیوود از تولید «اوپنهایمر» چیست؟
- نولان: حال سینما خوب است/ تماشاگران به سینما برگشتهاند
- معرفی نامزدهای جوایز گلدن گلوب/ «باربی» در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت