بنا بر دستورالعمل مقامات چینی، تمام آثار سینمایی برای کاهش ریسک شیوع کرونا میبایست زیر ۲ ساعت باشند و این در حالیست که زمان «تنت» نولان ۱۵۰ دقیقه است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیوایر، دردسرهای اکران آخرین ساخته کریستوفر نولان یعنی «تنت – Tenet» در این روزهای کرونایی کم بود، حالا مشکلی جدید دیگری برای نمایش این فیلم در بازار بزرگ چین به وجود آمده و آن مدت زمان طولانی این اثر است.
بنا بر خبری که چند روز پیش منتشر شد، مقامات چینی به سالنداران این کشور در مناطق کمریسک اجازه دادهاند تا نمایش فیلمهای سینمایی را از ۲ روز دیگر یعنی ۲۰ جولای آغاز کنند، اما این مجوز یک شرط دارد و آن اینست که برای به حداقل رساندن حضور تماشاگران در کنار هم، طول آثار پخش شده میبایست کمتر از ۲ ساعت باشد.
اکشن جاسوسی «تنت» که اکران آن برای ۱۲ آگوست برنامهریزی شده است، مدت زمانی برابر با ۱۵۰ دقیقه دارد و این بدین معناست که ساخته نولان نیم ساعت بیشتر از حد مجاز مجوز مقامات چینی است.
البته لازم به ذکر است که اساسا مسئولان سینمای چین هنوز مجوزی برای نمایش این فیلم – فارغ از محدودیتهای مربوط به کرونا – صادر نکردهاند، اما به هر حال سینمای این کشور همواره بازاری مهم برای آثار نولان بوده است و ۳ فیلم آخر او بین ۸ تا ۱۸ درصد از فروش جهانی خود را از گیشههای این کشور به دست آورده است. در این میان فیلم حماسی و علمی-تخیلی «میان ستارهای» با فروشی برابر با ۱۲۲ میلیون دلار از ۶۶۸ میلیون فروش جهانی آن در چین، بالاترین مقام از این حیث را دارد.
کمپانی برادران وارنر هنوز راجع به این موضوع و احتمال تاثیرپذیری «تنت» از این قانون حرفی به میان نیاورده است.
کوتاه شدن و سانسور فیلمهای آمریکایی در چین موضوع تازهای نیست، اما باور اینکه نولان حاضر شود فیلم خود را برای تبعیت از قانون چینیها به دست تیغ جراحی بسپارد، سخت و دور از ذهن است.
«دولیتل» کمپانی یونیورسال و «بلادشات» سونی قرار است از ۲۴ جولای در چین به نمایش درآیند و به دنبال آنها «۱۹۱۷» اکران خواهد شد. «مولان» دیزنی که انتظار میرود در چین بازدهی بالایی داشته باشد قرار است اکران جهانی خود را از ۲۱ آگوست آغاز کند ولی مقامات چینی هنوز مجوزی برای نمایش آن در این کشور صادر نکردهاند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





