فیلم کوتاه «ناکجا» به کارگردانی عرفان پارساپور به نهمین جشنواره بینالمللی فیلم رجینا (ریفا) و بیست و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم سالنتو راه یافت.
به گزارش سینماسینما، «ناکجا» عنوان اثری کوتاه به نویسندگی و کارگردانی عرفان پارساپور است که دقایق عجیبی از زندگی یک زوج با نامهای مهسا و پیمان روایت میکند و سارا کیوان آن را تهیه کرده است.
جشنواره بینالمللی رجیفا (ریفا) مورد تایید جایزه هنرهای تصویری کانادا است و نهمین دوره آن ۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۴ برگزار میشود.
جشنواره بینالمللی سالنتو نیز امکانی است برای ارائه فیلمهایی از نقاط مختلف جهان که تنوع و نوآوری موجود در صنعت فیلم جهانی را برجسته میکند. بیست و یکمین دوره این جشنواره ۱۰ تا ۱۵ سپتامبر در ایتالیا برگزار میشود.
عرفان پارساپور کارگردان فیلم داستانی «ناکجا» پیش از این در سال ۲۰۱۹ در جشنواره ریفا نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن برای فیلم «ناقص» بوده است.
«ناکجا» تاکنون برنده جایزه «رمی» برای بهترین فیلم فانتزی از پنجاه و هفتمین جشنواره هیوستون و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جهانی فیلمهای مستقل کن فرانسه شده است.
این اثر پیش از این در جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه لانزاروته اسپانیا که مورد تایید جوایز آکادمی Goya هست نیز حضور داشته است.
شبنم قربانی و پاشا رستمی در «ناکجا» ایفای نقش کردهاند و کوهیار کلاری تصویربرداری این اثر را به عهده داشته است. موسیقی این فیلم ساخته مازیار یونسی است.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: صداگذار: عرفان یزدی، تدوین: نوید توحیدی، صدابردار: حمید محمودی، گریم: سیامک احمدی، جلوه های ویژه: علی سجادی، اصلاح رنگ و نور: فرهاد قدسی، طراح صحنه و لباس: سعید مربی، امیر پناهی، مجری طرح: زهرا منصوریه، مدیر تولید: مهدی چراغی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پانته آ حسینی، منشی صحنه: فائزه فرزام، دستیار دوم کارگردان: امیر صدیقی، سایر بازیگران: فاطیما افتخاری، عکاس: سمیه جعفری، پخش بینالملل: پارس پویا فیلم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





