فیلم بلند «دور از اینجا» ساخته عرفان احتشامی در دومین حضور جهانی خود، از سیزدهمین جشنواره فیلم مستقل برزیل ۳ جایزه دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از مشاور رسانهای پروژه، فیلم بلند «دور از اینجا» به کارگردانی عرفان احتشامی و نویسندگی مشترک مرتضی عبادی پور و عرفان احتشامی در دومین حضور جهانی خود موفق شد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از سیزدهمین جشنواره فیلم مستقل برزیل دریافت کند.
جشنواره بین المللی فیلم مستقل برزیل از ۵ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ مصادف با ۱۴ تا ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ در شهر ریو دو ژانیرو برگزار شد.
فیلم «دور از اینجا» محصول سال ۱۳۹۹ و در ژانر درام اجتماعی و بر اساس طرحی از حسن گودرزی معظمی ساخته شده است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی در شهرستان بروجرد و با بازیگران بروجردی تولید شد.
محمد گودرزی، حسین گودرزی معظمی، حسین خدادادی و صمد شمس و آیدا دارابی فرد به همراه تعدادی از مردم شهرستان بروجرد در این فیلم ایفای نقش دارند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «به پیرمرد روستایی گفت: با جوانترها کار نکن. آنان فکر میکنند بیابان هم مثل اتاق خوابشان است. پیرمرد هم به او اعتماد میکند و نشانی تپه را به او میدهد. آنها نبض گنجی را احساس میکنند که زیر پایشان است. یک زندگی تازه با هویتی که باید پیدایش کنند. تنها چند متر پایینتر… و این کندن و کندن سرآغاز اتفاقاتی است که برایشان رقم میخورد.»
عوامل «دور از اینجا» عبارتند از: نویسنده: مرتضی عبادی پور و عرفان احتشامی، کارگردان: عرفان احتشامی، مدیر فیلمبرداری: عرفان احتشامی، مدیر صدابرداری: فرشاد عبدلی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، آهنگساز: ادریس بیامه،دستیار و برنامه ریز: مهتاب نورزاده، دستیارکارگردان: ایمان چرخ کار، منشی صحنه: نجمه نقدعلی، مدیر تولید: حسین گودرزی معظمی، دستیاران تصویر: مصطفی بساطی و لاله ابراهیمی، عکاس: حدیث فخاری، مشاور رسانهای: آزاده فضلی، تهیه کننده: محمد احتشامی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





