سازمان هنری رسانهای «اوج» قصد دارد در سال جاری ۱۰ پروژه سینمایی را با همکاری فیلمسازان جوان و باسابقه به سرانجام برساند.
به گزارش سینماسینما، مهرماه سال گذشته بود که احسان محمدحسنی رئیس سازمان اوج طی نشستی عنوان کرد که ساخت چند فیلم سینمایی در دستور کار این سازمان است اما به دلیل شرایط کرونایی و بحث درآمدزایی ترجیح این مجموعه بر این بوده است که در عرصه سریال سازی فعال باشند. به طوری که سال گذشته تنها فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی به عنوان محصول اوج ساخته شد اما به دلیل مشکلات پروانه نمایش از رقابت در جشنواره فیلم فجر بازماند.
محمدحسنی در همان نشست اعلام کرد که سازمان اوج در نظر دارد فیلمی درباره پیامبر اکرم با نام «خدیجه» به نویسندگی داوود میرباقری، فیلمی درباره امام حسین (ع) با محوریت زندگی یکی از شهدای کربلا و… را سینمایی کند.
بر اساس پیگیریها حالا با فروکش کردن کرونا سازمان اوج قرار است در سال جاری ۱۰ پروژه سینمایی را با همکاری فیلمسازان جوان و باسابقه تولید کند که با برخی از آنها پیشتر هم همکاری داشته است.
این فیلمها علاوه بر موضوعاتی که احسان محمدحسنی در نشست رسانهای خود مطرح کرد در حوزه دفاع مقدس، شهدای شاخص، تاریخ اسلام و تبیین وقایع انقلاب هستند. فیلم سینمایی شهید بروجردی و شهید زینالدین نیز از جمله این آثار است.
محصولات سازمان اوج در حال حاضر در مرحله نهایی کردن متن فیلمنامه، انتخاب بازیگر و البته تولید هستند.
این سازمان در نظر دارد از میان این آثار حداقل ۸ فیلم را به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برساند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ماریان» ۱۹ خرداد رونمایی میشود/ میراثی هزارساله در خطر تخریب
- مسعود آبپرور کارگردان ادامه «مستوران» شد
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- ماجرای اولین قاتل سریالی زن ایران به ویاودیها رسید
- نازنین فراهانی بازیگر سریال «مستوران» شد
- حمیدرضا آذرنگ بازیگر «مستوران» شد
- کارگردان «لاک قرمز» سراغ «مستوران» رفت/ ساخت سریال تاریخی در سازمان اوج
- «کارو» در مرحله پیش تولید/ سازمان اوج داستان یک نوجوان کشتی گیر را می سازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





