رامبد جوان بازیگر و کارگردان در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «نگار» در بخش سودای سیمرغ حضور یافت، فیلمی کاملا متفاوت از آنچه که تاکنون در کارنامه جوان به ثبت رسیده است.
به گزارش سینماسینما، در این فیلم نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، علیرضا شجاع نوری، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی و افسانه بایگان به ایفای نقش پرداختهاند. نگار” در جشنواره فجر در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شد و در بخش بهترین موسیقی (کریستف رضاعی) جایزه گرفت.
جوان درباره ساخت این فیلم و ایده شکل گیری آن گفت: عاشق سینمای اکشن هستم و از دیدن این فیلمها بر پرده سینما لذت میبرم. سه چهار سال پیش موقعیتی در ذهن من شکل گرفت و داستانی بر این اساس که دختری در تهران حقش خورده شده است و حالا میخواهد حقش را پس بگیرد، اما هیچ کس او را نمیشنود و به او توجه نمیکند، در انتها این دختر از بس که شنیده نمیشود، دست به کار عجیبی میزند. احسان گودرزی را از تئاتر میشناسم و تجربه خوبی با او داشتم، به عنوان نویسنده ذهن سیال و فوقالعادهای دارد و از آنجا که تئاتری است و خیلی اهل سینما نیست کار با او خوبیها و بدیهای خاص خودش را دارد. زمانی که موضوع را مطرح کردم به همراه نگار و احسان شروع به نگارش قصه کردیم و سپس از کسانی که دوست داشتیم، دعوت به همکاری کردیم.
کارگردان «ورود آقایان ممنوع» افزود: وقتی فیلمنامهنویسی دیوانه مانند احسان گودرزی کنارتان باشد و بازیگری مثل نگار جواهریان هم در تیم خود داشته باشید، نتیجه میشود «نگار»؛ فیلمی که همهچیز آن با هم جور است و حتی بازی غلوشده مانی حقیقی هم در دل فیلم مینشیند و بیرون نمیزند. مهمترین نکته «نگار» این است که همه ما میدانستیم دنبال چه هستیم و چه میخواهیم. من سالهاست دراین عرصه مشغول کار هستم و در این فضا بودم، «نگار» به نظرم یک تجربه لذت بخش برای همه عوامل فیلم است، چرا که همه چیز حرفهای پیش رفته است.
وی درباره بازی گرفتن از بازیگران این فیلم به عنوان کارگردان کار اظهار کرد: یک کارگردان بیشتر یک تماشاچی خوب است و خیلی این طور نیست که بازیگر را در تمام زوایای بازی او هدایت کند. من وقتی بازیگری مثل نگار جواهریان دارم، تنها درباره نقش و موقعیت با او صحبت میکنم و او نیز برای خودش چینش میکند و وقتی به اجرا میگذارد و به آن عینیت میبخشد، من به عنوان کارگردان پیشنهاداتم را به بازیگر میدهم. جایی که کارگردان مجبور است به بازیگر بگوید که بایست کنار و بعد آنچه را که میخواهد بازی کند تا بازیگر متوجه شود، یعنی به عنوان کارگردان بازیگر را اشتباه انتخاب کرده است.

جوان همچنین درباره بازی متفاوت محمدرضا فروتن دراین فیلم نیز بیان کرد: به نظرم محمدرضا فروتن در این فیلم یک اجرای تکمیل شده امروزی، آسیب دیده همان نقشهای قدیم را اجرا کرده است. او همان عاشق، دیوانه، مجنونی است که آمده در این روزگار و حاضر است پدر دختر مورد علاقهاش و خودش را بکشد،عاشقی نیست که بیاید وسط بایستد و بگوید او را میخواهد. در واقع جنس بازی او نیز به نسبت تمام اتفاقات این روزها تغییر کرده است، او عاشق مجنونی است که مانند آدمهای امروز دروغگو شده است.
کارگردان «اسپاگتی در هشت دقیقه» درباره غلو امیز بودن برخی از بازیها و شباهت آن به فضای فیلمهای هالیوودی و تاثیر این فیلمها بر آنچه که ساخته است، عنوان کرد: من به شدت فیلم بین هستم، در واقع خوره فیلم هستم. در همه جای جهان وقتی کاری انجام میدهیم ذهن ما به خاطر اندوختههایمان و آنچه که در ذهن دارد، خیلی چیزها را شبیه به هم میبیند. حتی یک نقاشی را وقتی شما میبینید این اتفاق برایتان میافتد و آشنازدایی میکنید. حتی دکور اینجا ممکن است برای شما یک جای دیگر را تداعی کند. همه چیز میتواند به هم ربط داشته باشد و سینما به دلیل رفتار بشری که در آن وجود دارد، میتواند انسانها و رفتارهایشان را به همه چیز مرتبط کند. وقتی مانی حقیقی در سکانسی فریاد میزند و یک غلو عمدی هم در آن سکانس وجود دارد، میتواند شما را یاد بازی یک بازیگر خارجی بیاندازد، اما اینطور نبود که بخواهیم عین همان بازی را تکرار کند.
جوان در ادامه به ژانر فیلم اشاره کردو افزود: فیلم «نگار» یک فیلم به شدت عاشقانه است. به دلیل عشق پدر به دخترش و دختر به خانواده و به همین خاطر او به این حال و روز در می آید. قصه ما از ابتدا هم یک قصه جنایی – اکشن- معمایی بود.

این کارگردان درباره سایر فعالیتهای خود و تصمیمش برای ساخت فیلم بعدی گفت: کار بعدی را پاییز سال بعد کلید میزنم و یک فیلم عاشقانه تلخ خواهد بود. عاشقانهای دیوانهوار که تماشایش هیجان انگیزخواهد بود. اثری متفاوت که تجربهاش را پیش از این نداشتهاید. قصه آن را باز هم احسان گودرزی مینویسد و جالب است بدانید حال وهوای فیلم در سال ۱۴۲۵ میگذرد.
او همچنین درباره حضور نگار جواهریان در این فیلم نیز اظهار کرد: حتما این تجربه را تکرار خواهم کرد، «نگار» برای من لذت بخش بود و نگار جواهریان بازیگر بسیار خوبی است که تجربه همکاری با او لذتبخش است.
جوان در خاتمه به «خندوانه» اشاره کرد و افزود: «خندوانه» برای من زندگی نگذاشته است و به همین دلیل نمیتوانم در بخشهای دیگر فعالیت داشته باشم. «خندوانه» تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت و بعد از آن به اتمام میرسد و من میتوانم با فراغ خاطر به کارها و فعالیتهای دیگرم نیز تمرکز کنم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- نگاهی به «شیهه»/ به کودکی که هرگز زاده نشد
- ساخت نسخه ویتنامی فیلمی با بازی پیمان معادی و نگار جواهریا
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- نمایش «مخاطب» رفع توقیف شد
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- با بازی نگار جواهریان، لیلی رشیدی و علی باقری؛ «مخاطب» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود
- «خاتون» و زنده کردن حس وطن پرستی
- پرسش بیپاسخ درباره ایران/ نگاهی به سکانس آخر سریال «خاتون»
- تهرانی که اشغال بود/ ادای احترام «خاتون» به بهرام بیضایی
- خندوانـه چگونه خندوانـه شد؟
- سویههای تمجیدنشدنیِ سریال «خاتون»
- خاتون خیالی
- طراحی هنری «خاتون»؛ تحسین برانگیز و هویتمند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





