فیلم سینمایی «یاسا» ساخته مانی مهدیپور به نهمین جشنواره فیلم آینده کبک کانادا (Gbeck Future Film Festival) راه یافت و از جشنواره SWIFF دیپلم افتخار گرفت.
به گزارش سینماسینما، «یاسا» به کارگردانی مانی مهدیپور و تهیهکنندگی آرمین مرادی در پنجمین حضور خارجی خود به نهمین جشنواره فیلم آینده کبک راه پیدا کرد.
نهمین جشنواره فیلم آینده کبک (Gbeck Future Film Festival) از تاریخ ۸ تا ۱۰ سپتامبر در Prince Edward Island Canada برگزار میشود. این فستیوال مسابقهای از فیلمهای اصلی است که توسط سازندگان فیلم از سراسر جهان خلق شدهاست. جشنواره فیلم آینده کبک بر رسانههای جدید و فیلمسازان جوان تمرکز دارد و بسیاری از فیلمسازان بزرگ جوان توسط این رویداد پرورش یافتهاند.
این فیلم پیشتر به دومین جشنواره SWIFF در آمریکا راهیافته بود که مهدیپور توانست دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کند.
«یاسا» درباره دختری است که قتلی را انجام داده و حال در پی گرفتن رضایت از پدر قاتل است که در این راه با مشکلاتی رو برو میشود.
منوچهر علی پور، سپیده پهلوانزاده، لاوین خادم گیلانی، فریدون نوروزپور، سمیه صفری، کیمیا قریشی، امیر معراج و باحضور جمال ذوالقدر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کردهاند.
دیگر عوامل «یاسا» عبارتند از: نویسنده: ابوذر نوروزپور، مدیر فیلمبرداری: آرمین مرادی، مدیر صدابرداری: محمدلطفی، تدوین: مریم مهدیزاده، طراح چهرهپردازی: بهمن ولی پور، طراح صحنه و لباس: رها دادجو، مدیر برنامهریزی: ابوذر نوروزپور، دستیار اول کارگردان: شهرام ولی پور، منشی صحنه: مریم افشار، اصلاح رنگ و نور: مریم مهدیزاده، مدیر تولید: اکبر فکری، دستیار اول فیلمبرداری: محسن خورشیدی، ترجمه: دلارا سپهرفر.
پخش این فیلم بر عهده سولماز اعتماد است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





