فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره کانادایی مورد تایید آکادمی اسکار راه یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی هادی باباییفر در دومین حضور جهانی خود به بیست و پنجمین جشنواره فیلم کلگری کانادا راه یافت.
این فیلم در اولین حضور جهانی خود، در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین حضور یافته است.
جشنواره فیلم کلگری نیز یکی از رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار و هنرهای تصویری کانادا است که هرساله بهترین فیلم کوتاه داستانی آن به آکادمی اسکار معرفی میشود.
بیست و پنجمین جشنواره فیلم کلگری از ۱۹ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ مصادف با ۲۹ شهریور تا ۸ مهر سال جاری، به مدت ۱۰ شبانهروز در شهر کلگری، آلبرتا کشور کانادا برگزار میشود.
رز طباطبایی و گلاویژ علم دو بازیگری هستند که در فیلم کوتاه «گوسفند» به ایفای نقش پرداختند.
هادی باباییفر پیش از این، فیلم کوتاه «گوزن» را ساخته که در هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین برنده جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه در بخش نسل این رویداد سینمایی شده است.
از دیگر عوامل فیلم کوتاه «گوسفند» میتوان به ادیب سبحانی (فیلمبردار)، حمید نجفیراد (تدوین)، فراز مدیری (طراح صحنه و لباس)، جواد جهانگیری (صدابردار)، زهره علی اکبری (صداگذار)، فربد جلالی (تصحیح رنگ)، نیکی شریفپور (استوری برد)، بیتا اخلاقی (جلوههای بصری)، فرهاد همتی (عکاس و طراح پوستر)، سجاد سعیدی (مدیرتولید)، مهسا جعفری (منشی صحنه)، رضا باستانی (برنامهریز)، محسن لشکری (مدیر تدارکات)، izoom rental (تجهیزات)، دنا رسام (پخش بینالملل) و حامد قریب (مشاور رسانه) اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنوارههای آمریکایی و انگلیسی
- رقابت آثار کوتاه ایرانی در جشنواره آمریکایی
- حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنوارههای ژاپنی و آمریکایی
- راهیابی «گوسفند» به جشنواره «بوسان»
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به سه جشنواره مورد تایید اسکار
- «گوسفند» بهترین فیلم کوتاه جشنواره سالمونا شد
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره ایتالیایی
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره کوکی آلمان
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره هلندی
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره «برنو ۱۶»
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش نسل جشنواره برلین برای فیلم «گوزن»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





