انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری محصول مرکز انیمیشن سوره در ادامه حضور بینالمللی خود، راهی جشنواره جهانی کیذر سینمای هند شد.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیهکنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه، به بخش رقابتی سومین دوره جشنواره جهانی کیدز سینما راه یافت.
این جشنواره که از ۱۱ آذرماه جاری در شهر بمبئی کشور هند برگزار میشود، به فیلمهایی با محوریت کودکان و با شعار «آینده بهتر برای کودکان» میپردازد و تلاشی است در جهت زدودن آثار محدودیتهایی که همهگیری کووید ۱۹، روی کودکان و دنیایشان گذاشته است. محدودیتهایی که با تعطیلی پارکها و زمینهای تفریح و معاشرت با دوستان برای بچهها ایجاد شد و آنها را در خانهها محبوس کرد که موجب شد خلاقیت بچهها کم رنگ شده و آزادی آنها محدود شود.
در این رویداد هفت روزه کودکان میتوانند فیلم تماشا کنند، با کارگردانان و بازیگران تعامل داشته باشند و همچنین در کارگاههای زنده مختلف در زمینه فیلمنامهنویسی، انیمیشن و فیلمسازی شرکت کنند.
«لوپتو» که هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است؛ نخستین محصول مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است و تاکنون با جذب بیش از ۱۵۰ هزار مخاطب، در آستانه فروش چهار میلیارد تومانی قرار دارد.
پخش بینالملل انیمیشن سینمایی «لوپتو» برعهده مرکز بینالملل سوره است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی انیمیشن «لوپتو» به جشنواره کازان
- دیپلم افتخار جشنواره اسپانیایی برای انیمیشن ایرانی
- انیمیشن سینمایی «لوپتو» راهی ایتالیا شد
- «لوپتو» بهترین انیمیشن جشنواره هند شد
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- سه فیلم جدید به سینماها میآیند
- «آهنگ دو نفره» و انیمشین «لوپتو» در راه اکران
- پروانه نمایش سه فیلم صادر شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





