انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری محصول مرکز انیمیشن سوره در ادامه حضور بینالمللی خود، راهی جشنواره جهانی کیذر سینمای هند شد.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیهکنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه، به بخش رقابتی سومین دوره جشنواره جهانی کیدز سینما راه یافت.
این جشنواره که از ۱۱ آذرماه جاری در شهر بمبئی کشور هند برگزار میشود، به فیلمهایی با محوریت کودکان و با شعار «آینده بهتر برای کودکان» میپردازد و تلاشی است در جهت زدودن آثار محدودیتهایی که همهگیری کووید ۱۹، روی کودکان و دنیایشان گذاشته است. محدودیتهایی که با تعطیلی پارکها و زمینهای تفریح و معاشرت با دوستان برای بچهها ایجاد شد و آنها را در خانهها محبوس کرد که موجب شد خلاقیت بچهها کم رنگ شده و آزادی آنها محدود شود.
در این رویداد هفت روزه کودکان میتوانند فیلم تماشا کنند، با کارگردانان و بازیگران تعامل داشته باشند و همچنین در کارگاههای زنده مختلف در زمینه فیلمنامهنویسی، انیمیشن و فیلمسازی شرکت کنند.
«لوپتو» که هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است؛ نخستین محصول مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است و تاکنون با جذب بیش از ۱۵۰ هزار مخاطب، در آستانه فروش چهار میلیارد تومانی قرار دارد.
پخش بینالملل انیمیشن سینمایی «لوپتو» برعهده مرکز بینالملل سوره است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی انیمیشن «لوپتو» به جشنواره کازان
- دیپلم افتخار جشنواره اسپانیایی برای انیمیشن ایرانی
- انیمیشن سینمایی «لوپتو» راهی ایتالیا شد
- «لوپتو» بهترین انیمیشن جشنواره هند شد
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- سه فیلم جدید به سینماها میآیند
- «آهنگ دو نفره» و انیمشین «لوپتو» در راه اکران
- پروانه نمایش سه فیلم صادر شد
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟