انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» راهی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو شد.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی حسین حقیقی محصول باشگاه فیلم سوره به بخش مسابقه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو روسیه راه یافت.
جشنواره بینالمللی فیلم مسکو (MIFF) یکی از قدیمیترین انجمنهای سینمایی جهان (دومین جشنواره پس از جشنواره فیلم ونیز) است که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملتها و توسعه همکاریهای بیشتر بین فیلمسازان جهان برگزار میشود. حامی این جشنواره وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه است.
امسال چهل و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می شود.
«پیچ تاریخی» پیش از این به جشنواره «سینه کوئست» که یکی از مهمترین جشنوارههای مستقل در آمریکا و واجد شرایط اسکار است راه پیدا کرده بود.
پخش بین الملل این انیمیشن برعهده مرکز بین الملل سوره است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخشش «سوزن» و «پیچ تاریخی» در چین/ ۴ جایزه جشنواره کولیوود هند برای «پریسان»
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
- رقابت «تاکسیدرمیست» در جشنواره مسکو
- راهیابی «پیچ تاریخی» به جشنواره «سینه کوئست» آمریکا
- «رویای مردان مضحک» در تماشاخانه استاد انتظامی
- مستندی از مبتکر ملی شدن صنعت نفت روی آنتن میرود/ بُرشی از زندگی و مرگ حسین فاطمی در «عشق شمعدانیها»
- راهیابی یک فیلم ایرانی به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- دمیده شدن روح علی فیلم بچه های آسمان در کالبد میلاد محمدی!
- سفر دو کارگردان ارمنستانی به ایران
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران