فیلم «برای رعنا» ساخته ایمان یزد به عنوان یکی از ۱۰ فیلم بخش رقابتی «جریانهای نو» بیست و نهمین جشنواره فیلم بوسان انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، بخش رقابتی «جریانهای نو» جشنواره فیلم بوسان ویژه آثار اول و دوم کارگردانان نوظهور آسیایی، فهرست آثار خود را اعلام کرد و فیلم «برای رعنا» ساخته ایمان یزدی و با بازی حامد بهداد و پانته آ پناهیها، نماینده سینمای ایران در این بخش خواهد بود.
«سرزمین آرامش صبح» ساخته پارک ری-وونگ، «قطره آب» به کارگردانی جونگیانگ، «همچنان که روخانه میرود» ساخته چارلز هو، «آبل» ساخته الزات اسکندر، «مونتاژهای یک مادری مدرن» ساخته الیور سیوکوئن چان، «ارتفاع درختان نارگیل» ساخته دو ژی، «کمیساری کانکو» ساخته فوراکاوا گو، «شهر سکوت» به کارگردانی ما ناینگ» و «داستان سرزمین» به کارگردانی لولو هندرا کومارا، دیگر فیلمهای پذیرفته شده در بخش «جریانهای نو» جشنواره بوسان هستند.
بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم بوسان که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین جشنوارههای فیلم آسیا شناخته میشود از ۲ تا ۱۱ اکتبر (۱۲ تا ۲۱ مرداد) برگزار میشود و نوزدهمین بازار محتوا و فیلم آسیایی با تمرکز بر صنعت نیز به موازات آن از ۵ تا ۸ اکتبر (۱۵ تا ۱۸ مرداد) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تعطیلی سینماها و آغاز پیشفروش فیلمهای حامد بهداد و محسن کیایی
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- جشنواره بوسان به فیلم شهرام مکری جایزه داد
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- در افتتاحیه جشنواره بوسان؛ جایزه کارگردان سال آسیا به جعفر پناهی اهدا شد
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- «بدون مجوز» در جشنواره فیلم بوسان روی پرده میرود
- فیلم شهرام مکری در بخش رقابتی جشنواره بوسان
- «غریزه» اکران میشود
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- یادبودی برای «لی سون کیون»/ جایزه جشنواره بوسان برای بازیگر درگذشته «اَنگل»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





