فیلم کوتاه «تاکسیدرمیست» از تولیدات سازمان سینمایی سوره، به عنوان تنها نماینده سینمای کوتاه ایران در چهل و ششمین دوره جشنواره مسکو با دیگر آثار کوتاه جهان به رقابت خواهد پرداخت.
به گزارش سینماسینما، جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان پس از جشنواره ونیز، به عنوان جشنواره رتبه الف جهان و مورد تایید آکادمی اسکار است که برگزیدگان آن به اسکار معرفی می شوند.
این رویداد هنری از ۱۹ تا ۲۶ آوریل در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.
فیلم کوتاه «تاکسیدرمیست» از تولیدات سازمان سینمایی سوره، به عنوان تنها نماینده سینمای کوتاه ایران در چهل و ششمین دوره جشنواره مسکو با دیگر آثار کوتاه جهان به رقابت خواهد پرداخت.
این فیلم کوتاه به کارگردانی سوسن سلامت و بهزاد علوی، از تولیدات سازمان سینمایی سوره، سال گذشته تولید شده و برای نخستین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد و علاوه بر قرار گرفتن در بین فیلم های برگزیده از نگاه مخاطبان، جایزه بهترین صدای فیلم را نیز دریافت کرد. حضور در بین چند فیلم راه یافته به بخش کوتاه جشنواره فیلم فجر، از دیگر اتفاقات این فیلم کوتاه بدون دیالوگ و تک بازیگر است.
پخش بین المللی فیلم کوتاه «تاکسیدرمیست» توسط سوبه فیلم انجام می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۳ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره فیلم باکو
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
- راهیابی یک فیلم ایرانی به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- سفر دو کارگردان ارمنستانی به ایران
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





