بهانه گفتوگو با امیر جعفری بیشتر صحبت درباره نقشآفرینی او در سریال «شهرزاد» و تجربهای دیگر در کنار حسن فتحی بود، اما به حضورش در تئاتر و چگونگی انتخابهای سینماییاش ختم شد.
به گزارش سینماسینما، امیر جعفری در بخشی از این گفتوگو درباره کیفیت فصل دوم سریال «شهرزاد» و حضور بازیگران تئاتری در آن سخن گفته است.
یکی از نکات قابلتوجه این سریال هم حضور بازیگرانی است که ریشه و سابقهای در تئاتر دارند… .
بله، به نظرم بچههایی که ریشه تئاتری داشتند در حقیقت کارهای متفاوتتری انجام میدهند، اساسا ذات تئاتر این است که دوست داری نقشهای متفاوت را تجربه کنی.
معمولا از دید مخاطب کارهای خودتان را نقد میکنید، فکر میکنید «شهرزاد» در این دو فصل سریال موفقی بود؟
آنقدر درگیر کار بودم که متأسفانه فصل دوم سریال را کامل ندیدم اما از واکنشهای مردم نسبت به سریال میشود حس کرد که «شهرزاد» جزء سریالهای موفقی است که دیده شد، اما در مقام بازیگر اصولا عادت ندارم از کارهای خودم تعریف کنم.
اما فصل دوم سریال بر خلاف فصل اول واکنشهای متفاوتتری داشت، برخی معتقدند قصه به اندازه فصل اول جذاب نبود. البته گمان میکنم شاید به دلیل تجربههای ناموفقی که سریالهای ما در فصلهای متعدد دارد، باید کمی به آنها حق داد که با اوج و فرودهای قصه همراهی نکنند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟
من با شما موافقم، تصور میکنم کمی مردم عجولی هستیم و معمولا صبر نمیکنیم. قطعا در فصل سوم سریال میبینید یکسری اتفاقاتی که در فصل دوم رخ داده، حتما هدفی داشته است. بنابراین کمی صبوری برای دیدن چنین سریالهایی لازم است. شاید مردم دوست دارند همهچیز در اوج تمام شود. در صورتی که در تمام دنیا هم میبینیم مثلا سریال «هوم لند» در فصل یک فوقالعاده است و فصل دوم کمی افت میکند و بار دیگر فصل سوم اوج میگیرد، یا سریال «۲۴» همین ویژگی را دارد. اما قطعا اگر کمی صبوری به خرج دهیم میبینید که در فصل سوم اتفاقات جالبتری خواهیم دید.
او در بخش دیگری از این گفتوگو درباره بازی در آثار سینمایی صحبت کرده است.
تابهحال حسرت بازینکردن نقشی را داشتهاید؟
چیز خاصی نبوده که برایم حسرتبرانگیز باشد. حسرت من بیشتر از این بابت است که چقدر فرصت نقشهایی را که میتوانست نوشته شود و جای نقشهای تکراری پیشنهاد شود میخورم، تا اینکه ای کاش نقش کسی دیگر را بازی میکردم.
فکر میکنم الان جایی هستم که باید باشم. تلاشم را کردم، اگر جایی که باید باشم هم نیستم، لابد قسمت این بوده. شاید باید در ۵۰ سالگی جایزه بگیرم. الان در سن ۴۳سالگی به این نتیجه رسیدم مهم نیست جایزه بگیرم یا نگیرم. بیشتر سعی میکنم از هر پلانی که بازی میکنم لذت ببرم. اگر به گذشته و آینده فکر کنم فقط زمان حالم را خراب میکنم.
فکر میکنم تعداد کارهای کمدی که به شما پیشنهاد میشود با کارهای جدی تقریبا برابری میکند، علاقهمندی خود شما کدامیک است یا مردم معمولا از شما چه انتظاری دارند؟
۵۰-۵۰ است. مردم نظرات متفاوتی دارند. برخی میگویند چرا کمدی کار میکنی؟ چیزی را که در میوه ممنوعه، زیر هشت، کیفر، پستچی سه بار در نمیزند، نفوذی و… ساختی؛ خراب میکنی و بعضی دیگر کارهای کمدی من را دوست دارند.
به نظرم اگر کمدیهای خوب ساخته شود اتفاق خوبی است، اما اگر فقط ساخته شود که مردم سینما بروند و پولی جمع شود خوب نیست. من هم دوست دارم چرخ سینما بچرخد، اما نه به هر قیمتی. بعضی وقتها کمدیهایی که به من پیشنهاد میشود کمدیهای بدی است و فکر میکنم باید ۳۰ سال پیش ساخته میشد. الان ذائقه مردم فرق کرده و به فیلمهای روز دنیا دسترسی دارند و مقایسه میکنند. باید از این رقابت عقب نمانیم و سعی کنیم کمدیهای بسازیم که حال مردم خوب شود. اما در مورد علاقهمندی خودم باید بگویم دوست دارم کار کمدی خوب انجام بدهم. چون وقتی میبینم حال مردم خوب است، از کارم راضیترم.
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آنها مرا دوست داشتند» از ۱۸ مهر اکران میشود
- «برهوت» آماده نمایش شد/ رونمایی از نخستین تصویر فیلم
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- «قهوه ترک» از سوم خرداد به فیلمنت میآید/ معرفی بازیگران سریال
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- رونمایی از تصویر امیر جعفری در نقش صدراعظم ناصرالدین شاه در «جیران»
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سراسر شبی روشن/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





